Utbildning

IS A/Sociala medier och webb 2.0 2017/2018 (7,5 hp)

Sommar 2017 vecka 23-27 - Blandad tid - 100% - Distans

Sista ansökningsdatum: 2017-03-15

Anmälningskod: UU-76058 Anmälan

Undervisningsspråk: Svenska

Studieort: Flexibel

Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)

Uppläggning för distanskurs: Kursen ges via Internet, varför tillgång till uppkopplad dator (bredband är att rekommendera) är en nödvändighet. I god tid innan kursen börjar ska studenterna ha skaffat studentkonton. Arbetet på kursen sker därefter individuellt, med veckovisa föreläsningar och tillhörande obligatoriska diskussions- och PM-uppgifter. Kursen avslutas med en individuell hemtentamen.

Antal träffar för distans: 1

Behörighet: Grundläggande behörighet

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 13750 kr

Studieavgift, totalt: 13750 kr

Om kursen

Kursen är en översiktskurs som introducerar dig till sociala medier (som Facebook, Twitter och YouTube) vars framträdande ändamål är att låta användare interagera och dela information. Kursen belyser sociala mediers historik, utveckling och användning och tar avstamp i dessa mediers förmåga till crowdsourcing genom begrepp som ”wisdom of crowds” och ”reputation systems”. Applikationsområden inkluderar ekonomi, politik och socialt, organiserat beteende.
 

Mer information

Kontakt

Institutionen för informatik och media

Ekonomikum (plan 3), Kyrkogårdsg. 10

Box 513, 751 20 UPPSALA

Telefon: 018-471 1010 018-471 1011

Fax: 018-471 7867

E-post: info@im.uu.se

Tina Kekkonen studievagledare@im.uu.se

Telefon: 018-471 10 70

Fax: 018-471 78 67