Syllabus for Language Development in the Classroom
Språkutvecklande arbetssätt i klassrummet
Syllabus
- 7.5 credits
- Course code: 5SV243
- Education cycle: First cycle
-
Main field(s) of study and in-depth level:
Swedish G2F,
Swedish as a Second Language G2F
Explanation of codes
The code indicates the education cycle and in-depth level of the course in relation to other courses within the same main field of study according to the requirements for general degrees:
First cycle
- G1N: has only upper-secondary level entry requirements
- G1F: has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- G1E: contains specially designed degree project for Higher Education Diploma
- G2F: has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- G2E: has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements, contains degree project for Bachelor of Arts/Bachelor of Science
- GXX: in-depth level of the course cannot be classified
Second cycle
- A1N: has only first-cycle course/s as entry requirements
- A1F: has second-cycle course/s as entry requirements
- A1E: contains degree project for Master of Arts/Master of Science (60 credits)
- A2E: contains degree project for Master of Arts/Master of Science (120 credits)
- AXX: in-depth level of the course cannot be classified
- Grading system: Fail (U), Pass (G), Pass with distinction (VG)
- Established: 2013-11-13
- Established by:
- Revised: 2019-02-26
- Revised by: The Department Board
- Applies from: Autumn 2019
- Entry requirements:
- Responsible department: Department of Scandinavian Languages
Syllabus Revisions
- Latest syllabus (applies from Autumn 2019)
- Previous syllabus (applies from Autumn 2013)
Reading list
Reading list
Applies from: Autumn 2022
Some titles may be available electronically through the University library.
-
Aukrust, Vibeke Gr¢ver
Klassrumssamtal, deltagarstrukturer och lärande
Part of:
Dialog, samspel och lärandeLund: Studentlitteratur, 2003
(2003) s. 167-191Mandatory
-
Borgström, Eric
Skrivförmåga på prov
Svensklärarföreningens årsskrift 2012. Svenskämnet igår, idag, imorgon. Stockholm: Natur och Kultur, 2012
Mandatory
-
Bringéus, Eva;
Kouns, Maria
Språkanvändning, undervisning och lärande
Skolverket, 2019
Mandatory
-
Collberg, Philippe
Grammatik i skolan : till hjälp för skrivande?
Part of:
Nyanser av grammatik : gränser, mångfald, fördjupningUpplaga 1: Lund: Studentlitteratur, [2021]
(2021) s. 277-294Mandatory
-
Economou, Catarina
Reading fiction in a second-language classroom
Part of:
Education inquiryMandatory
-
Enström, Ingegerd
Ordförråd och ordinlärning med särskilt fokus på avancerade inlärare
Part of:
Svenska som andraspråk : - i forskning, undervisning och samhälle2. uppl.: Studentlitteratur AB, 2013
(2013) s. 169196Mandatory
-
Feedback i skrivundervisningen
[Solna]: Skolforskningsinstitutet, 2018
Mandatory
-
Lyft språket, lyft tänkandet : språk och lärande
Gibbons, Pauline
Heljesten, Eva;
Sävström, Rolf
Sjöqvist, Lena
Tredje upplagan: Lund: Studentlitteratur, [2018]
Mandatory
-
Hertzberg, Frøydis;
Penne, Sylvi
Vurdering av muntlige tekster
Part of:
Muntlige tekster i klasserommetOslo: Universitetsforlaget, 2008
(2008) s. 86-96Mandatory
-
Holmberg, Per
Funktionell grammatik för textarbete i skolan
Part of:
Språket och kunskapen : att lära på sitt andraspråk i skola och högskola : rapport från nordisk konferens den 7-8 oktober 2005 i GöteborgGöteborg: Institutet för svenska som andraspråk, [2006]
(2006) s. 129-148Mandatory
-
Holmberg, Per
Textsamtal för skrivande
Part of:
Muntlighetens möjligheter - retorik, berättande, samtalUmeå: SMDI :b Institutionen för nordiska språk, 2009
(2009) s. 59-69 -
Ivanic, Roz
Discourses of Writing and Learning to Write
Vol 18:3: 2004
Mandatory
-
Myhill, Debra;
Watson, Annabel;
Newman, Ruth
Rethinking grammar in the curriculum
Part of:
Tolfte nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning : textkulturer : Karlstad 24-25 november 2016Karlstad: Centrum för språk- och litteraturdidaktik vid Karlstads universitet, 2017
(2017) s. 25-44Mandatory
-
Nordberg, Olle
Berättelser som förändrar [Elektronisk resurs] : Utvärdering och didaktisk diskussion kring ett nationellt läsprojekt för ungdomar
Uppsala: 2019
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-380844
Mandatory
-
Nyström Höög, Catharina
Mot ökad diskursivitet? : Skrivutveckling speglad i provtexter från årskurs 5 och årskurs 9
Uppsala: Institutionen för nordiska språk, 2010
Mandatory
-
Ordförråd och skolspråk [Elektronisk resurs]
Lim Falk, Maria;
Galián Barrueco, Carmen;
Riad, Tomas;
Majchrowska, Margareta;
Bani-Shoraka, Helena
Stockholm: Institutionen för svenska och flerspråkighet, Stockholms universitet, 2020
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-185003
Mandatory
-
Palmér, Anne
Muntligt i klassrummet : om tal, samtal och bedömning
1. uppl.: Lund: Studentlitteratur, 2010
Mandatory
-
Palmér, Anne;
Östlund-Stjärnegårdh, Eva
Bedömning av elevtext : enligt Lgr11 och Lgy11
1. uppl.: Stockholm: Natur & kultur, 2015
Mandatory
-
Roe, Astrid;
Ryen, Jostein Andresen;
Weyergang, Cecilie
God leseopplæring med nasjonale prøver : om elevers leseutfordringer i et mangfold av tekster
Oslo: Universitetsforlaget, 2018
Mandatory
-
Skar, Gustaf
Att kvalitetssäkra bedömning
Part of:
Bedömning i svenskämnet : årskurs 7-9Stockholm: Svensklärarföreningen, 2015
(2015) s. 43-62Mandatory
-
Wiliam, Dylan
Önnerfält, Birgitta
Att följa lärande : formativ bedömning i praktiken
Andra upplagan: Lund: Studentlitteratur, [2019]
Mandatory
Reading list revisions
- Latest reading list (applies from Autumn 2022)
- Previous reading list (applies from Autumn 2019)