Syllabus for Education in the Multilingual Society
Skolan i det flerspråkiga samhället
A revised version of the syllabus is available.
Syllabus
- 7.5 credits
- Course code: 5NS241
- Education cycle: First cycle
-
Main field(s) of study and in-depth level:
Swedish as a Second Language G1N
Explanation of codes
The code indicates the education cycle and in-depth level of the course in relation to other courses within the same main field of study according to the requirements for general degrees:
First cycle
- G1N: has only upper-secondary level entry requirements
- G1F: has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- G1E: contains specially designed degree project for Higher Education Diploma
- G2F: has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- G2E: has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements, contains degree project for Bachelor of Arts/Bachelor of Science
- GXX: in-depth level of the course cannot be classified
Second cycle
- A1N: has only first-cycle course/s as entry requirements
- A1F: has second-cycle course/s as entry requirements
- A1E: contains degree project for Master of Arts/Master of Science (60 credits)
- A2E: contains degree project for Master of Arts/Master of Science (120 credits)
- AXX: in-depth level of the course cannot be classified
- Grading system: Fail (U), Pass (G), Pass with distinction (VG)
- Established: 2019-10-22
- Established by:
- Revised: 2019-11-26
- Revised by: The Department Board
- Applies from: Autumn 2020
- Entry requirements: General entry requirements and English 6, Social Studies 1b/1a1+1a2 or English B, Civics A
- Responsible department: Department of Scandinavian Languages
Syllabus Revisions
- Latest syllabus (applies from Autumn 2022)
- Previous syllabus (applies from Autumn 2020)
- Previous syllabus (applies from Autumn 2015)
Reading list
Reading list
Applies from: Spring 2021
Some titles may be available electronically through the University library.
-
Aktürk Drake, Memet
Hur kan politiken förklara Sveriges framgång med hög andraspråksbehärskning?
Part of:
LisettenSödertälje: Riksförbundet LISA, 1990-
Mandatory
-
Axelsson, Monica
Flerspråkighet och lärande
Part of:
Svenska som andraspråk : - i forskning, undervisning och samhälle2. uppl.: Studentlitteratur AB, 2013
s. 547577Mandatory
-
Bijvoet, Ellen;
Fraurud, Kari
"Rinkebysvenska" och andra konstruktioner av språklig variation i dagens flerspråkiga Sverige
Part of:
Svenska som andraspråk : - i forskning, undervisning och samhälle2. uppl.: Studentlitteratur AB, 2013
s. 369-396Mandatory
-
Elmeroth, Elisabeth
Etnisk maktordning i skola och samhälle
Andra upplagan: Lund: Studentlitteratur, [2018]
Mandatory
-
Ganuza, Natalia;
Hedman, Christina
Modersmålsundervisning, läsförståelse och betyg : Modersmålsundervisningens roll för elevers skolresultat
Part of:
Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskningMandatory
-
Hedman, Christina;
Magnusson, Ulrika
Lika eller lika möjligheter? : Diskurser om skolämnet svenska som andraspråk inom det akademiska fältet i Sverige
Part of:
Acta Didactica NorgeMandatory
-
Hyltenstam, Kenneth;
Milani, Tomasso
Flerspråkighetens sociopolitiska och sociokulturella ramar
Part of:
Flerspråkighet : en forskningsöversiktStockholm: Vetenskapsrådet, 2012
(2012) nr. 5 s. 17-152Mandatory
-
Lindberg, Inger
Andraspråksresan
Stockholm: Folkuniversitetet, 2004
Mandatory
-
Läroplan för gymnasieskolan
Skolverket,
Mandatory
-
Läroplan och kursplaner för grundskolan
Skolverket,
Mandatory
-
Otterup, Tore
Flerspråkighet som resurs
Skolverket, 2018
Mandatory
-
Palm, Clara;
Ganuza, Natalia;
Hedman, Christina
Language use and investment among children and adolescents of Somali heritage in Sweden
Part of:
Journal of multilingual and multicultural developmentClevedon, Somerset: Tietro Ltd., 1980-
https://doi.org/10.1080/01434632.2018.1467426
vol. 40 (2019) nr. 1 s. 6475Mandatory
-
Runfors, Ann
Modersmålssvenskar och vi andra : Ungas språk och identifikation i ljuset av nynationalism
Part of:
Utbildning och demokrati : Tidskrift för didaktik och utbildningspolitikMandatory
-
Spetz, Jenny
Debatterad och marginaliserad. Perspektiv på modersmålsundervisningen
Språkrådet, 2014
Mandatory
-
Vuorenpää, S.;
Duek, S.;
Zetterholm, E.
Kartläggning av en nyanländ elevs litteracitet i Sverige
Part of:
Nordic Journal of Literacy Research [Elektronisk resurs]2015-
vol. 5 (2019) nr. 3Mandatory
-
Borevi, Karin
Mångfald - grund för samhörighet?
Part of:
Invandrare och minoriteter : tidskrift för kultur, forskning och debatt = Scandinavian migration and ethnic minority reviewMandatory
-
Forshage, Patrik
Att arbeta med elevernas olika kulturer i en multikulturell klass
Part of:
LisettenSödertälje: Riksförbundet LISA, 1990-
(1998) nr. 2Mandatory