Tommie Petersson
PhD student at Department of Education
- Telephone:
- +46 18 471 24 27
- E-mail:
- tommie.petersson@edu.uu.se
- Visiting address:
- Von Kraemers allé 1 A
752 37 Uppsala - Postal address:
- Box 2136
750 02 Uppsala
Download contact information for Tommie Petersson at Department of Education
Part-time fixed-term lecturer at Department of Philosophy; Practical Philosophy; Emeriti and Otherwise Active
- Visiting address:
- Engelska parken, Thunbergsvägen 3 H
- Postal address:
- Box 627
751 26 UPPSALA
More information is available to staff who log in.
Short presentation
I'm a PhD-student in Sociology of Education, associated with the research school Assessment of Knowledge in Educational Systems (ASSESS) and a member of Uppsala Studies of History and Education (SHED). I teach in the different teacher training programs and in the subjects of Practical and Theoretical Philosophy and Sociology of Education.
Keywords
- betyg
- filosofididaktik
- kvantitativa metoder
- utbildningshistoria
Biography
I'm a certified secondary school teacher with several years of experience in teaching the subjects Sociology, Philosophy, History and Religious Studies. I have also worked as a Lecturer in Education at Södertörn University and written the book Filosofididaktik - Filosofiundervisning i teori och praktik (2021).
Research
My research interests are geared towards student performances and grades with an emphasis on questions regarding distribution and social differentiation.
Publications
Selection of publications
- Waldorfpedagogikens vara eller inte vara i dagens Sverige (2023)
- Därför bör vi inte ge läxor till de yngsta (2022)
- "Har Waldorfrörelsen en plats i dagens Sverige?" (2021)
- Filosofididaktik (2021)
Recent publications
- En studie av skillnader i social reproduktion mellan kommuner med och utan fristående skolor (2024)
- The mediating influence of school markets on the relationship between parental education and GPA's in grade 9 (2023)
- Waldorfpedagogikens vara eller inte vara i dagens Sverige (2023)
- Analyser av slutbetyg från grundskolan för grupper av individer i storstäder, städer och mindre orter, från 1988 till 2020 (2022)
- Därför bör vi inte ge läxor till de yngsta (2022)
All publications
Articles
- Waldorfpedagogikens vara eller inte vara i dagens Sverige (2023)
- Därför bör vi inte ge läxor till de yngsta (2022)
- "Har Waldorfrörelsen en plats i dagens Sverige?" (2021)
Books
Conferences
- En studie av skillnader i social reproduktion mellan kommuner med och utan fristående skolor (2024)
- The mediating influence of school markets on the relationship between parental education and GPA's in grade 9 (2023)
- Analyser av slutbetyg från grundskolan för grupper av individer i storstäder, städer och mindre orter, från 1988 till 2020 (2022)
- A study of geographical dispersion in grade averages, and shares of pupils in private schools, in year 9 of compulsory school between the years 1998 and 2017 (2021)