Media and Communication Studies A: Key Concepts in Media, Communication and Journalism
15 credits
Reading list, Bachelor's level, 2IV161
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Mediesamhället: centrala begrepp, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2009Compulsory
- Funcke, Nils, Att publicera: etik och juridik för journalister och publicister, Andra upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2019]Compulsory
- Griffin, Emory A.; Ledbetter, Andrew; Sparks, Glenn, A first look at communication theory, Tenth edition., New York, NY, McGraw-Hill Education, [2019]Compulsory
- Häger, Björn, Reporter: en grundbok i journalistik, 2. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014Compulsory
- Karlsson, Michael; Strömbäck, Jesper, Handbok i journalistikforskning, Andra upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2019]Compulsory
- Miller, Katherine, Organizational communication: approaches and processes, 7. edition, Stamford, CT, Wadsworth Cengage Learning, cop. 2015Compulsory
- Olsson, Tobias, Sociala medier: vetenskapliga perspektiv, Första upplagan, Malmö, Gleerups, 2017Compulsory
- Weibull, Lennart; Wadbring, Ingela; Ohlsson, Jonas, Det svenska medielandskapet: traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens, Första upplagan, Stockholm, Liber, [2018]Compulsory
* Compulsory