Publikationer
Komplexitet, identitet och dialog
Ingår i Rektorers yrkesidentitet och yrkestrygghet, Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Undervisning i förskolan, s. 219-234, Studentlitteratur AB, 2024
Kommunikation och delaktighet i förskolan
Ingår i Undervisning i förskolan, s. 39-56, Studentlitteratur AB, 2024
Positioning controversy in environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-27, 2024
Teaching Traditions in Classroom Practice: A Comparative Didactic Approach
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 55-65, Springer Nature, 2023
Vad hände med programmeringen?
Ingår i Nämnaren, s. 49-55, 2023
Mangling Didactic Models for Use in Didactic Analysis of Classroom Interaction
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 103-121, Springer Nature, 2023
To recognize oneself and others in teacher-researcher collaboration
Ingår i Educational action research, s. 248-264, 2023
Ingår i Programming and Computational Thinking in Technology Education, Brill Academic Publishers, 2023
Aesthetic Values in Home and Consumer Studies: Investigating the Secret Ingredient in Food Education
Ingår i Frontiers in Education, 2023
Mathematical competencies and programming: The Swedish case
Ingår i Mathematical competencies in the digital era, s. 293-310, Springer, 2023
Didactics in a Changing World: Introduction
Ingår i Didactics in a Changing World, s. 1-14, Springer Nature, 2023
Programmering i skolmatematiken?
Ingår i Tangenten, s. 14-19, 2022
Ingår i Deweyan Transactionalism in Education, Bloomsbury Academic, 2022
Ingår i Deweyan Transactionalism in Education, Bloomsbury Academic, 2022
Ingår i Deweyan Transactionalism in Education, s. 1-16, Bloomsbury Academic, 2022
The Dramaturgy of Facilitating Learning Processes: A Transactional Theory and Analytical Approach
Ingår i Deweyan Transactionalism in Education, s. 123-136, Bloomsbury Academic, 2022
Stronger efforts are needed to safeguard the nutrition of school aged children
Ingår i BMJ. British Medical Journal, 2022
Programmering i skolmatematiken?
Ingår i Nämnaren, s. 37-42, 2021
Ingår i Programmering i skolmatematiken, Studentlitteratur AB, 2021
Ett historiskt perspektv på programmering i skolan
Ingår i Programmering i skolmatematiken, Studentlitteratur AB, 2021
Ingår i Programmering i skolmatematiken - möjligheter och utmaningar, s. 17-24, Studentlitteratur AB, 2021
Programmering i svensk skolmatematik
Ingår i LUMAT, s. 283-312, 2021
Ingår i Journal of Science Teacher Education, s. 934-951, 2021
Didactical dilemmas when planning teaching for sustainable development in preschool
Ingår i Environmental Education Research, s. 37-49, 2021
Functional coordination between present teaching and policy reform in Swedish science education
Ingår i Education Inquiry, s. 163-182, 2021
Learning to find a way out of non-sustainable systems
Ingår i Environmental Innovation and Societal Transitions, s. 155-172, 2021
Opening up the black box of learning-by-doing in sustainability transitions
Ingår i Environmental Innovation and Societal Transitions, s. 298-310, 2020
Ingår i Research in science education, s. 151-173, 2020
Ingår i Research in science education, s. 1167-1186, 2020
- DOI för What is construed as relevant knowledge in physics teaching? Similarities and differences in how knowledge and power are staged in three lower secondary classrooms
- Ladda ner fulltext (pdf) av What is construed as relevant knowledge in physics teaching? Similarities and differences in how knowledge and power are staged in three lower secondary classrooms
Nationella prov som undervisningsutveckling?
Ingår i Skolutveckling i teori och praktik, s. 273-282, Gleerups Utbildning AB, 2020
Storylines in the physics teaching content of an upper secondary school classroom
Ingår i Research in Science & Technological Education, s. 63-83, 2020
Sustainable food choices? A study of students’ actions in a home and consumer studies classroom
Ingår i Environmental Education Research, s. 81-94, 2020
A Fragmented Training Environment: Discourse Models in the Talk of Physics Teacher Educators
Ingår i Research in science education, s. 2559-2585, 2020
Ingår i Research in science education, s. 151-173, 2020
- DOI för The Transformation of Teaching Habits in Relation to the Introduction of Grading and National Testing in Science Education in Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av The Transformation of Teaching Habits in Relation to the Introduction of Grading and National Testing in Science Education in Sweden
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 162-174, Routledge, 2020
A transactional theory on sustainability learning
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 127-139, Routledge, 2020
A transactional theory on sustainability teaching: Teacher moves
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 140-152, Routledge, 2020
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 153-161, Routledge, 2020
Different teaching traditions in environmental and sustainability education
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 70-82, Routledge, 2020
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 1-12, Routledge, 2020
2020
What is the educational content of food and health?
Ingår i International Journal of Home Economics, s. 82-95, 2020
Ingår i Journal of Philosophy of Education, s. 1003-1018, 2020
Transactive Teaching in a Time of Climate Crisis
Ingår i Journal of Philosophy of Education, s. 989-1002, 2020
Analysing validity: The case of Swedish national tests in year 6 science
2019
Ingår i Environmental Education Research, s. 6-32, 2019
Studier i en främmande skolkultur
Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog, s. 49-66, Studentlitteratur AB, 2019
Från genomlevd till beprövad erfarenhet
Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog, s. 229-242, Studentlitteratur AB, 2019
Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog, s. 85-102, Studentlitteratur AB, 2019
Ingår i NorDiNa, 2019
Analysing validity: The case of Swedish national tests in year 6 science
2019
Sustainable development teaching in view of qualification, socialisation and person-formation
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 58-69, Routledge, 2019
Ingår i Sustainable Development Teaching, Routledge, 2019
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 28-39, Routledge, 2019
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 103-114, Routledge, 2019
Ingår i Environmental Education Research, s. 585-600, 2019
- DOI för The political dimension in ESE: the construction of a political moment model for analyzing bodily anchored political emotions in teaching and learning of the political dimension
- Ladda ner fulltext (pdf) av The political dimension in ESE: the construction of a political moment model for analyzing bodily anchored political emotions in teaching and learning of the political dimension
Principles for sustainable development teaching
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 40-55, Routledge, 2019
Ingår i Sustainable Development Teaching, s. 83-92, Routledge, 2019
Aesthetic judgments and meaning-making during cooking in Home and Consumer Studies
Ingår i Educare, s. 30-57, 2019
Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience
Springer Publishing Company, 2018
Ingår i Cultural Studies of Science Education, s. 353-370, 2018
Teaching Traditions in Science Teachers’ Practices and the Introduction of National Testing
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 754-768, 2018
Ingår i Environmental Education Research, s. 1406-1423, 2018
Att göra elevers erfarenheter till ett lärandeinnehåll i NO-undervisningen.
Ingår i Att bli lärare, s. 147-153, Liber, 2018
Studentlitteratur AB, 2018
Ingår i International Journal of Science Education, s. 538-563, 2018
Betyg och nationella prov i skolår 6 – hur påverkas undervisningen i NO?
Ingår i Resultatdialog 2018, s. 63-65, Vetenskapsrådet, 2018
Ingår i European Educational Research Journal, s. 91-111, 2018
Ingår i European Educational Research Journal, s. 51-70, 2018
Ingår i European Educational Research Journal, s. 3-16, 2018
Ingår i European Educational Research Journal, s. 147-169, 2018
Ingår i Cultural Studies of Science Education, s. 163-184, 2018
Ingår i Undersöka och utveckla undervisning, s. 49-66, Studentlitteratur AB, 2017
Ingår i International journal of technology and design education, s. 445-458, 2017
Students' meaning making in classroom discussions: the importance of peer interaction
Ingår i Cultural Studies of Science Education, s. 709-738, 2017
Ingår i Undersöka och utveckla undervisning., s. 67-84, Studentlitteratur AB, 2017
Educación para el desarrollo sostenible en la práctica
VVOB Educacion para el desarrollo och WWF, 2017
Att undersöka och utveckla didaktik: Undervisning och bedömning av komplexa förmågor
Studentlitteratur AB, 2017
Ingår i Nordic Journal of Science and Technology Studies, s. 8-21, 2017
Beatrice: Dance video games as a resource for teaching dance
Ingår i Digital technologies and learning in physical education, s. 69-85, Routledge, 2016
Didaktik och ämnesdidaktik: Exemplet Uppsala universitet
2016
Globalisation and Education for Sustainable Development: Exploring the global in motion
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-20, 2016
Den politiska dimensionen i undervisning och meningsskapande
Ingår i Utbildning och Demokrati, s. 89-103, 2016
How wii teach physical education and health
Ingår i SAGE Open, 2016
Ingår i Encyclopedia of Science Education, s. 182-185, Springer Publishing Company, 2015
Is there (any)body in science education?
Ingår i Interchange, s. 439-453, 2015
Is there (any)body in science education?
Ingår i Interchange, s. 439-453, 2015
Ingår i Interchange, 2015
Ingår i Environmental Education Research, s. 183-204, 2015
Ingår i Environmental Education Research, s. 975-990, 2015
LED-modellen: ett tvärvetenskapligt analysschema
Ingår i Naturmötespraktiker och miljömoraliskt lärande, s. 127-148, Uppsala University, 2015
Ingår i Naturmötespraktiker och miljömoraliskt lärande, s. 7-8, Uppsala University, 2015
Inflygning: en första kartläggning och historisk bakgrund
Ingår i Naturmötespraktiker och miljömoraliskt lärande, s. 21-40, Uppsala University, 2015
Undervisning och lärande i naturmöten
Ingår i Naturmötespraktiker och miljömoraliskt lärande, s. 41-54, Uppsala University, 2015
Sammanfattning och ett forskningsprogram
Ingår i Naturmötespratiker och miljömoraliskt lärande, s. 269-290, Uppsala University, 2015
Ingår i Naturmötespraktiker och miljömoraliskt lärande, s. 9-20, Uppsala University, 2015
Ingår i Nordic Studies in Education, s. 20-36, 2015
A Transactional Way of Analysing the Learning of ‘Tacit Knowledge’
Ingår i Interchange, 2015
I am sailing-towards a transactional analysis of 'body techniques'
Ingår i Sport, Education and Society, s. 722-740, 2015