Josefin Lindgren
Biträdande universitetslektor i svenska som andraspråk vid Institutionen för nordiska språk
- Telefon:
- 018-471 12 82
- E-post:
- josefin.lindgren@nordiska.uu.se
- Besöksadress:
- Thunbergsvägen 3L, hus 16, plan 2
Institutionen för nordiska språk - Postadress:
- Uppsala universitet
Institutionen för nordiska språk, Box 527
751 20 UPPSALA
Ladda ned kontaktuppgifter för Josefin Lindgren vid Institutionen för nordiska språk
- Akademiska meriter:
- FD
- ORCID:
- 0000-0003-3995-8315
Mer information visas för dig som medarbetare om du loggar in.
Publikationer
Urval av publikationer
- The development of narrative skills in monolingual Swedish-speaking children aged 4 to 9 (2022)
- How do age, language, narrative task, and language proficiency and exposure affect narrative macrostructure in German-Swedish bilingual children aged 4 to 6? (2022)
- Ordförrådsutveckling hos arabisk-svensktalande och turkisk-svensktalande barn i förskoleåldern och vid skolstart (2021)
- Fundamentet (2021)
- Vocabulary Development in closely-related languages (2020)
- Comprehension and production of narrative macrostructure in Swedish (2019)
- Effects of age and stimulus material on character introductions of Swedish-speaking four- to six-year-olds (2018)
- Developing narrative competence (2018)
- Referential cohesion in Swedish preschool children's narratives (2018)
Senaste publikationer
- Språkutveckling och utvecklingsrelaterad språkstörning vid flerspråkighet (2024)
- Fundamentsdubblering med så hos 9-åringar (2024)
- Produktivitet och syntaktisk komplexitet och variation i 9-åringars berättande och beskrivande texter (2023)
- Age and task type effects on comprehension and production of narrative macrostructure (2023)
- Barns berättande – Valet av material, tillvägagångssätt och typ av bedömning påverkar våra slutsatser om barns berättarförmåga (2023)
Alla publikationer
Artiklar
- Age and task type effects on comprehension and production of narrative macrostructure (2023)
- Barns berättande – Valet av material, tillvägagångssätt och typ av bedömning påverkar våra slutsatser om barns berättarförmåga (2023)
- Acquisition of narrative macrostructure (2023)
- Storytelling in bilingual Turkish-Swedish children (2022)
- Anaphoric Reference in Written Narratives by German-Speaking 10-Year-Olds and Adults (2022)
- The development of narrative skills in monolingual Swedish-speaking children aged 4 to 9 (2022)
- How do age, language, narrative task, and language proficiency and exposure affect narrative macrostructure in German-Swedish bilingual children aged 4 to 6? (2022)
- Character introductions in oral narratives of German-Swedish bilingual preschoolers (2022)
- Bilingual Acquisition of Language and Literacy (2022)
- The Development of Referring Expression Use from Age 4 to 7 in Swedish-Speaking Children (2022)
- Ordförrådsutveckling hos arabisk-svensktalande och turkisk-svensktalande barn i förskoleåldern och vid skolstart (2021)
- Vocabulary Development in closely-related languages (2020)
- Subjective and intersubjective modality (2020)
- Comprehension and production of narrative macrostructure in Swedish (2019)
- Referensdata för två nonordsrepetitionstest för svensktalande vuxna: effekter av nonordstyp, nonordslängd och förekomst av konsonantkluster (2019)
- Effects of age and stimulus material on character introductions of Swedish-speaking four- to six-year-olds (2018)
- Referential cohesion in Swedish preschool children's narratives (2018)
- Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages (2017)
- Introduction: Contemporary issues in research on multilingualism (2017)
- Turkish- and German-speaking bilingual 4-to-6-year-olds living in Sweden (2016)
- Fundament, formellt subjekt och frekvens (2014)
Böcker
Kapitel
- Språkutveckling och utvecklingsrelaterad språkstörning vid flerspråkighet (2024)
- Produktivitet och syntaktisk komplexitet och variation i 9-åringars berättande och beskrivande texter (2023)
- MAIN story comprehension (2021)
- Fundamentet (2021)
- Bilingual Turkish-Swedish children's understanding of MAIN picture sequences (2020)
Konferenser
- Fundamentsdubblering med så hos 9-åringar (2024)
- Ordförrådsutveckling på svenska (2020)
- Ordförrådsutveckling hos förskolebarn med svenska som modersmål (2017)
- Användning av tre konstruktioner med så i svenskan och hos vuxna inlärare av svenska med nederländska som förstaspråk (2014)