Carl-Anton Werner Axelsson
Gästforskare vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi
- Mobiltelefon:
- 070-954 86 60
- E-post:
- carl-anton.werner.axelsson@edu.uu.se
- Besöksadress:
- Von Kraemers allé 1 A
752 37 Uppsala - Postadress:
- Box 2136
750 02 Uppsala
- ORCID:
- 0000-0002-5194-9430
Kort presentation
Carl-Anton Werner Axelsson har en filosofie doktor i människa-dator interaktion och är biträdande lektor i datavetenskap vid Akademin för innovation, design och teknik, Mälardalens universitet samt gästforskare vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet. Hans forskning kretsar kring mänskligt resonerande, beslutsfattande och livslångt lärande.

Publikationer
Senaste publikationer
Ingår i Journal of Research on Technology in Education, s. 1-27, 2024
- DOI för Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
- Ladda ner fulltext (pdf) av Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
Exploring visual maturity: A first look at eye behavior in train traffic control
Ingår i Journal of Expertise, s. 58-71, 2022
Ingår i Future Internet, 2021
- DOI för Learning How to Separate Fake From Real News: Scalable Digital Tutorials Promoting Students’ Civic Online Reasoning
- Ladda ner fulltext (pdf) av Learning How to Separate Fake From Real News: Scalable Digital Tutorials Promoting Students’ Civic Online Reasoning
Ingår i Information, 2021
- DOI för Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden
Knowledge elicitation as abstraction of purposive behaviour
2019
Alla publikationer
Artiklar i tidskrift
Ingår i Journal of Research on Technology in Education, s. 1-27, 2024
- DOI för Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
- Ladda ner fulltext (pdf) av Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
Exploring visual maturity: A first look at eye behavior in train traffic control
Ingår i Journal of Expertise, s. 58-71, 2022
Ingår i Future Internet, 2021
- DOI för Learning How to Separate Fake From Real News: Scalable Digital Tutorials Promoting Students’ Civic Online Reasoning
- Ladda ner fulltext (pdf) av Learning How to Separate Fake From Real News: Scalable Digital Tutorials Promoting Students’ Civic Online Reasoning
Ingår i Information, 2021
- DOI för Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden
- Ladda ner fulltext (pdf) av Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden
Ingår i Theoretical Issues in Ergonomics Science, s. 101-117, 2018
Ingår i Journal of Applied Research in Memory and Cognition, s. 51-59, 2018
Scaffolding executive function capabilities via play-&-learn software for preschoolers
Ingår i Journal of Educational Psychology, s. 969-981, 2016
Collegial verbalisation — the value of an independent observer: an ecological approach
Ingår i Theoretical Issues in Ergonomics Science, s. 474-494, 2015
Scaffolding mentalizing via a play-&-learn game for preschoolers
Ingår i Computers and education, s. 13-23, 2015
Experience and Visual Expertise: A First Look at Eye Behaviour in Train Traffic Control
Doktorsavhandlingar, sammanläggning
Konferensbidrag
Ingår i Naturalistic Decision Making and Uncertainty, s. 87-93, 2017
Authority and level of automation: Lessons to be learned in design of in-vehicle assistance systems
Ingår i Human-Computer Interaction, s. 413-424, 2014
Can preschoolers profit from a teachable agent based play-and-learn game in mathematics?
Ingår i Artificial Intelligence in Education, s. 289-298, 2013