Sök rollen webbansvarig senast 15 april
Du som ska ha rollen webbansvarig för din institution/motsvarande måste ansöka om behörigheten senast 15 april.
Efter 15 april kommer vi att anmäla flyttsamordnare som webbansvariga för de delar av webben som fortfarande saknar webbansvarig.
Efter 15 april är det bara webbansvariga som kommer att få e-postutskick, med ansvaret att sprida informationen vidare till de egna redaktörerna och skribenterna. Från samma datum måste alla frågor till it-supporten och webbredaktionen från redaktörer och skribenter gå via webbansvarig.
Från 2 maj är det webbansvariga som ska göra alla behörighetsansökningar för eventuella nya redaktörer och skribenter. Samtidigt plockar vi bort prefektens/chefens godkännandesteg i systemet.
Gör så här för att söka behörigheten:
- Öppna behörighetssystemet Appacc
- Välj systemet Webbplattform.
- Välj den mest relevanta organisationen för de webbsidor du ska ansvara för.
- Välj behörigheten Webbansvarig.
- Ange i meddelandefältet vilken organisation/del av webben du ska vara webbansvarig för.
Läs mer om rollen webbansvarig och andra roller i redaktörsorganisationen.
David Naylor
delprojektledare externwebb