Ny rutin innebär att webbansvariga gör behörighetsansökningar åt redaktörer och skribenter
Nu när vi har webbansvariga på plats ändrar vi rutinerna för behörighetsansökningar så att den som är webbansvarig gör ansökningar åt sina webbredaktörer och webbskribenter såval som övriga webbansvariga. Samtidigt tas steget bort där chef eller prefekt godkänner ansökan.
Det här gör vi för att underlätta för chefer och prefekter och för att den som är webbansvarig ska kunna ha koll på vilka som får behörighet.
Webbredaktionen godkänner även i fortsättningen ansökningarna, men bara de som inkommer från den som är webbansvarig. Övriga ansökningar avslås med en hänvisning till webbansvarig.
Den nya rutinen införs under juli månad.
Guide för att skapa behörighetsansökan
Saknar din webb webbansvarig?
Om din webb saknar webbansvarig är det hög tid att se till att den får det. I listan nedan kan du se vilka som är webbansvariga för respektive del av webbplatsen samt om någon del saknar webbansvarig.
Kontakta din chef/prefekt om din webb saknar webbansvarig och be om att få besked om vem som ska ha rollen.