Förändringar i drop-in för IT-stöd
Allt fler medarbetare vid universitetet använder sig av e-support (mejl, telefon och Supportportalen) för att få IT-stöd. Universitetsgemensam IT behöver därmed öka närvaron ytterligare i e-supporten.
Det innebär att det verksamhetsnära IT-stödet med drop-in på universitets campus i Uppsala kommer att samlas på färre platser. På campus Gotland görs ingen förändring.
Platser för drop-in
Från och med den 14 oktober 2024 kan du som medarbetare få IT-stöd genom drop-in på någon av dessa servicepunkter:
- BMC
- EBC
- Ekonomikum
- Engelska parken
- Campus Gotland
- Rudbecklaboratoriet
- Segerstedthuset
- Ångströmlaboratoriet
Drop-in på övriga campusområden stänger den 14 oktober 2024.
Här kan du hitta platserna för drop-in med länkar till Mazemap
Flera servicepunkter med drop-in kommer att finnas utanför skalskyddet och är tillgängliga för hela universitetet, exempelvis på Engelska parken, BMC eller Segerstedthuset.
Du kan fortfarande få hjälp på plats på ditt campus genom att boka en tid med en tekniker. Kontakta itsupport@uu.se för att boka tid.
Det mest effektiva sättet att få IT-support är av e-supporten (mejl, telefon, Supportportalen), som har öppet varje vardag kl. 08.00 - 16.30.
Justerade öppettider
Från och med den 14 oktober 2024 justeras även öppettiderna för drop-in:
BMC
Måndag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Tisdag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Onsdag Stängt
Torsdag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Fredag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
EBC
Måndag 09.00 - 11.00
Torsdag 14.00 - 16.00
Ekonomikum
Tisdag 14.00 - 16.00
Fredag 09.00 - 11.00
Engelska parken
Måndag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Tisdag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Onsdag Stängt
Torsdag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Fredag 09.00-11.00 - 14.00-16.00
Campus Gotland
Måndag-Fredag 13.30 - 14.30
Rudbecklaboratoriet
Måndag 14.00 - 16.00
Tisdag 09.00 - 11.00
Segerstedthuset
Måndag 14.00 - 16.00
Torsdag 09.00 - 11.00
Ångströmlaboratoriet
Måndag 09.00 - 11.00
Torsdag 14.00 - 16.00