Easit – ärendehantering

Ärendehanteringssystemet Easit används för att hantera en stor mängd av ärenden. Systemet möjliggör fördelning och handläggning av förfrågningar, önskemål och felanmälningar av olika typer och grad av prioritet.

Det kan exempelvis användas för att behandla inkomna handlingar via e-post eller via formulär på Supportportalen.

Andra användningsområden är on/offboarding av medarbetare, bokningsförfrågan eller användarsupport.

Tjänsten är klassad för att hantera information upp till KRT-nivå 2-2-1.

Tjänstens omfattning

  • Etableringen av en standardprocess, exempelvis ärendehantering eller inventarier, i Easit. Standardprocessen anpassas utifrån respektive verksamhets behov.
  • Dialog med en Easit-specialist för att sätta upp process- och arbetsflöden för att ge ett effektivt stöd till verksamheten.
  • Utbildning av deladministratörer som utför enklare konfiguration och är gruppens kontaktpersoner både internt i egen organisation och mot Easit-specialist.
  • Support till deladmininstratörer ges av Easit-specialist.
  • KRT-nivå 2-2-1

Användarvillkor

Som användare av Easit ansvarar du för att det material du hanterar där inte innehåller uppgifter som kan uppfattas som stötande, kränkande, att materialet inte bryter mot lagen eller strider mot upphovsrätten.

Easit GO är klassat att uppfylla kraven till nivå 221, vilket innebär att information som är skyddsvärd (t.ex. känsliga personuppgifter, sekretesstämplad information, konfidentiella personalärenden eller skyddsvärda forskningsdata) INTE får hanteras i tjänsten.

Notera att personnummer inte räknas som känsliga personuppgifter.

Priser

Etablering av en standardprocess kostar 10 000kr. Då skapas ett formulär för ärendehantering i Easit enligt era önskemål. Behöver ni fler formulär, eller om ni vill nyttja Supportportalen eller skapa standardsvar, så tillkommer en kostnad om 5 000kr per insats.

När er process finns på plats erbjuds tjänsten Easit som gemensamt finansierad tjänst.

Vid nyetablering av mer avancerad process lämnar vi offert. Grupper som inte har egna deladministratörer får betala för konfiguration enligt Taxa 2. Större anpassningar av redan etablerade processer exempelvis ärendeflöden eller formulär, debiteras enligt Taxa 2.

Beställning

Skicka ett mejl till itsupport@uu.se för att få en demonstration av Easit. Därefter får du hjälp att beställa en process i Easit efter verksamhetens behov.

Leverans

Leverans sker efter överenskommelse och beroende på verksamhetetens önskemål.

Uppsägning

Uppsägning av process i Easit skickas till itsupport@uu.se. Då bestäms en exit-strategi.

Undrar du över något? Skicka in dina frågor till itsupport@uu.se. Ange dina kontaktuppgifter om du vill bli kontaktad på annat sätt än via e-post, till exempel per telefon eller Zoom.

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

Uppsala universitet på facebook
Uppsala universitet på Instagram
Uppsala universitet på Youtube
Uppsala universitet på Linkedin