Felanmälan
Innan du anmäler ett fel på din telefon eller tjänst, är det bra om du kan samla så mycket information som möjligt om problemen. Beroende på teknik och tjänst är vi behjälplig av olika slags information, vilket redovisas nedan. Felanmälningar skickas till IT-support.
Notera: Vid felanmälningar där vi anlitar extern servicepartner och det visar sig att felet beror på apparat- eller handhavandefel, kan kostnader komma att debiteras.
Fast telefoni (exklusive IP-telefoni)
Om kopplingston saknas, linjen "knastrar" eller du upplever talförluster under samtal vill vi att du gör följande innan felanmälan:
- Kontrollera att telefonsladden är hel och ordentligt ansluten i såväl telefon som i vägguttag.
- För att kontrollera uttaget, prova att ansluta en annan likadan telefon till "ditt" vägguttag.
- För att kontrollera apparaten, prova att ansluta "din" telefon till ett annat fungerande uttag.
Om ingen åtgärd enligt ovan löser ditt problem ber vi dig att ta kontakt med oss och i felanmälan uppge följande:
- Anknytningsnummer
- Telefonmodell
- Eventuell kringutrustning
- Adress, inklusive rumsnummer
- Kontaktperson, inklusive telefonnummer (annat än anknytningsnummer)
- Utförlig problembeskrivning. Är fler än du drabbad, beskriv omfattning.
IP-telefoni
När det gäller felanmälan av IP-telefoni, vänd er till IT-support.
Mobil telefoni inklusive datapaket, extra data-SIM och mobilt bredband
Vänd er till IT-support då det uppstår problem med mobila tjänster kopplade till abonnemang eller SIM-kort.