Spel som skapar mening

Doris Rusch är speldesigner och forskare vid institutionen för speldesign på Campus Gotland.

Spel är inte bara underhållning utan kan också leda till personlig utveckling – när rätt spel möter rätt spelare vid rätt tidpunkt. Se filmen med Doris Rusch, speldesigner och forskare vid institutionen för speldesign på Campus Gotland. Hon forskar om hur man skapar spel som väcker tankar och bidrar till ett meningsfullt liv.

– Spel är ett väldigt speciellt medium eftersom spelaren ansvarar för sina handlingar och upplever världen genom konsekvenserna av sina handlingar. Det här är en aspekt man talar mycket om när det gäller spel för inlärning men också i samband med spel för personlig utveckling, berättar Doris Rusch i den här filmen.

Se filmen "Spel som skapar mening"

Annica Hulth