Uppsala universitets magasin

Ett magasin om forskningen, innovationerna, människorna och universitetslivet vid Nordens äldsta lärosäte. Läs om aktuella forskningsområden, personerna bakom upptäckterna och om hur kunskap når ut i samhället.

Bläddra i senaste numret digitalt

Beställ lösnummer

Tidigare nummer

Prenumerera

Om du vill prenumerera, kontakta redaktör Annica Hulth.

Omslaget av Uppsala universitets magasin 2022 med en bild på Ulf Danielsson.

Om magasinet

Uppsala universitets magasin finns både på svenska och engelska och ges ut en gång om året, i oktober. Här kan man läsa om forskning och innovationer, kultur och traditioner, om forskarnas vardag och deras drivkrafter men också om hur ny kunskap når ut i samhället.

Magasinet skickas ut till beslutsfattare, alumner, media, samarbetspartners och alla anställda vid Uppsala universitet. Den svenska upplagan är 30 000 och den engelska 6 000 exemplar.

Redaktör: Annica Hulth

Redaktion: Anders Berndt, Anneli Björkman, Linda Koffmar, Anna Malmberg och Åsa Malmberg.

Ansvarig för innehållet: Anneli Waara