Game Design Master's Symposium
- Datum: 3 juni 2024, kl. 16.00–18.00
- Plats: Campus Gotland, Rosa Huset på Donners Plats 3
- Typ: Föreläsning
- Arrangör: Institutionen för speldesign
- Kontaktperson: Sarah Bowman
Välkommen till spelstudenternas uppsatspresentationer 3 juni!
Några av avgångsstudenterna vid magister- och masterprogrammen i speldesign vid Campus Gotland ges vid symposiet en möjlighet att kortfattat och populärvetenskapligt presentera innehållet i sina genomförda magisterprojekt.
Vi välkomnar studenter, medarbetare på Campus Gotland, intressenter i omgivande samhälle tillika studenternas familjemedlemmar och vänner samt alla andra som kan vara intresserade.
Schema
Måndag, 3 juni - Rosa Huset
16.00-16.10
Titel: Understanding Death Stranding through the Lens of Semiotics
Studenter: Hao Liu & Ya Gao
16.15-16.25
Titel: “‘I think you are the better version of me, and I hope I'm headed that way’: An Exploratory Qualitative Approach to Comparing and Analyzing Immersion into Character in Dungeons & Dragons 5E and Baldur’s Gate 3”
Studenter: Maria Jose Espinosa Chueca & Hannah Maria Meijaard
16.30-16.40
Titel: “Crossing Paths and Impactful Bonds: Exploring Player-Character Relationships in Animal Crossing and Genshin Impact”
Studenter: Daniil Kovalenko & Guus van Tilborg
16.45-16.50
Titel: ““Proceduralisation as Stratification and its Effect on the Persuasiveness of Procedural Rhetoric”
Student: Christian Matte
17.00-17.10
Titel: “Gamification for Community Involvement: An Explorative Research; Case Study of Gotland”
Studenter: Oluwafemi Adewunmi, Sahashransu Gouda & Zhechao Song
Kontakt
- Frågor angående symposiet: Sarah Lynne Bowman
Om magisterprogrammet
Magisterprogrammet i speldesign förbereder dig för att kunna bli en kritiskt granskande, vital och välinformerad röst inom spelområdet. Läs mer om programmet.
Om masterprogrammet
Masterprogrammet i speldesign förbereder dig för att kunna bli en kritiskt granskande, vital och välinformerad röst inom spelområdet. Läs mer om programmet.