Frågor och svar: stöd och service

Kan jag få hjälp av Studenthälsan?
För att minska risken för smittspridning kommer Studenthälsan att under vårterminen 2021 ställa om alla samtal till digitala. 

Studenthälsans mottagning kommer att vara fortsatt öppen för digitala samtal och fortsätter med telefonrådgivning och telefontider som tidigare.

På Studenthälsans webbplats finns information och tips om hur du som student kan hantera eventuell oro med anledning av coronaviruset.

Gå till Studenthälsans webbplats.

Kan jag kontakta studievägledare?
Den centrala studie- och karriärvägledningen har övergått till att möta besökare/studenter enbart digitalt.

I bokningssystemet finns möjlighet att boka vägledning via Zoom eller telefon. Tider läggs upp med cirka en veckas framförhållning. Kontakt och bokningssystem.

Studievägledarna arbetar som vanligt och vill du komma i kontakt med någon, skicka ett mejl till studiekarriar@uu.se.

Senast uppdaterad: 2021-05-03