Frågor och svar: stöd och service

Kan jag få hjälp av studenthälsan?

Studenthälsan är fortsatt öppen för studenter, men de har övergått till att erbjuda alla studenter antingen samtalskontakt via Zoom eller telefonkontakt.

Från och med 31 mars erbjuder de även nybesökstider för studenter som tar kontakt och som bedöms behöva samtalsstöd.

Det finns även uppdaterad information på hemsidan med lite information och tips om hur man som student kan hantera eventuell oro med anledning av coronaviruset.

Kan jag kontakta studievägledare som vanligt?

Från och med 18 mars har centrala studievägledningen övergått till att möta besökare/studenter digitalt. Drop in-mottagningen är tills vidare stängd.

I bokningssystemet finns möjlighet att boka vägledning via Zoom eller telefon. Tider läggs upp med cirka en veckas framförhållning. Kontakt och bokningssystem.

Studievägledarna arbetar som vanligt och vill du komma i kontakt med någon, skicka ett mejl till studiekarriar@uu.se.