Marknad och organisation, 15 hp

Läsåret 2021/2022

  • HT 2021, Blandad tid, 50 %, Distans

    Startdatum: 30 augusti 2021

    Slutdatum: 16 januari 2022

    Sista anmälningsdatum: 15 april 2021

    Anmälningskod: UU-21024 Anmälan

    Undervisningsspråk: Svenska

    Studieort: Flexibel

    Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)

    Uppläggning för distanskurs: Kursen är webbaserad och bygger på självstudier. Kursen innehåller inga sammankomster förutom eventuell skriftlig tentamen. Examinationen sker löpande i form av exempelvis hemskrivningar, arbetsuppgifter, grupparbeten och datoriserade prov. Kommunikation mellan deltagare och lärare sker i huvudsak via kursens webbplats och eventuella elektroniska konferenser. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till internetansluten dator samt eventuell kringutrustning enligt instruktion på kurswebbplatsen.

    Antal obligatoriska träffar: 0

    Antal frivilliga träffar: 0

  • VT 2022, Blandad tid, 50 %, Distans

    Startdatum: 17 januari 2022

    Slutdatum: 5 juni 2022

    Sista anmälningsdatum: 15 oktober 2021

    Anmälningskod: UU-71024 Anmälan

    Undervisningsspråk: Svenska

    Studieort: Flexibel

    Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)

    Uppläggning för distanskurs: Kursen är webbaserad och bygger på självstudier. Kursen innehåller inga sammankomster förutom eventuell skriftlig tentamen. Examinationen sker löpande i form av exempelvis hemskrivningar, arbetsuppgifter, grupparbeten och datoriserade prov. Kommunikation mellan deltagare och lärare sker i huvudsak via kursens webbplats och eventuella elektroniska konferenser. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till internetansluten dator samt eventuell kringutrustning enligt instruktion på kurswebbplatsen.

    Antal obligatoriska träffar: 0

    Antal frivilliga träffar: 0

Behörighet: Grundläggande behörighet

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 22500 kr

Studieavgift, totalt: 22500 kr

Anmärkning: Kursen får ej sökas av studerande på Ekonomprogrammet i Uppsala.

Om kursen

Inom marknadsföring behandlas konsument, tjänstemarknader och industriella marknader. Inom organisation behandlas grundläggande frågor om bland annat arbetsdelning och samordning och de styrproblem som uppstår när organisationer växer, organisatorisk förändring och organisatoriskt lärande.

Kurserna Marknad och organisation 15 hp samt Ekonomi, redovisning och analys 15 hp motsvarar tillsammans A-nivån i företagsekonomi.

Mer information

Kursplan med litteraturlista

Kursplan med litteraturlista

För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.

Studentportalen

Studentportalen

Studentportalen ger inloggade studenter tillgång till kurs- och programsidor, studieresultat, studieintyg, kårinformation med mer. För att kunna logga in krävs att du skaffar ett studentkonto. Kurs- och programsidor i Studentportalen går också att se utan inloggning här. Sidorna innehåller basinformation samt de funktioner som institutionerna har valt att göra synliga.

Kontakt

Företagsekonomiska institutionen

Ekonomikum Kyrkogårdsgatan 10, ingång C 751 20 UPPSALA

Box 513, 751 20 UPPSALA

Telefon: 018-471 1976

E-post: info@fek.uu.se

Studievägledning

E-post: studievagledning@fek.uu.se

Telefon: 018-471 81 10