Grundkurs i marknadsföring 2, 7,5 hp
Läsåret 2022/2023
-
HT 2022, 100 %, Campus
Startdatum: 29 augusti 2022
Slutdatum: 29 september 2022
Sista anmälningsdatum: 19 april 2022
Anmälningskod: UU-21017 Anmälan
Undervisningsspråk: Svenska
Studieort: Visby
Urval: Högskolepoäng (max 165 hp)
Registrering: 29 juli 2022 – 22 augusti 2022
Behörighet: Behörig är den som följt kurser om 30 hp inom företagsekonomi A-nivå och har 15 hp avklarade från A-nivån.
Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
Läs mer om avgifter och stipendier.
Anmälningsavgift: 900 kr
Studieavgift, första inbetalningen: 11250 kr
Studieavgift, totalt: 11250 kr
Om kursen
Fortsättning på Grundkurs i marknadsföring 1. Strategisk marknadsföring handlar om att se hur företag och organisationer med sin kompetens och teknologi kan matcha rådande och kommande värderingar och preferenser i samhället och den omgivande miljön i övrigt. Det handlar både om att analysera hur strategiska positioner kan skapas på en marknad, och att förstå hur marknadskommunikation och verksamhet profilerar ett företag. Värdeskapande, konkurrens, branschanalys, industriella nätverk, globalisering och företagsprofilering är centrala problemområden i kursen.
Kursen utgör tillsammans med Grundkurs i företagsfinansiering, Organisation II., Organisationen och omvärlden samt Ekonomistyrning med tillämpad företagsekonomisk analys andra terminens studier i företagsekonomi vid Campus Gotland.
Mer information
Kursplan med litteraturlista
För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.
Kontakt
Företagsekonomiska institutionen, Campus Gotland
Cramérgatan 3, 621 67 Visby
Studieadministrationen vid Campus Gotland
E-post: studentservice-cg@uu.se