Grundkurs i marknadsföring 2, 7,5 hp

Läsåret 2022/2023

  • HT 2022, 100 %, Campus

    Startdatum: 29 augusti 2022

    Slutdatum: 29 september 2022

    Sista anmälningsdatum: 19 april 2022

    Anmälningskod: UU-21017 Anmälan

    Undervisningsspråk: Svenska

    Studieort: Visby

    Urval: Högskolepoäng (max 165 hp)

    Registrering: 29 juli 2022 – 22 augusti 2022

Behörighet: Behörig är den som följt kurser om 30 hp inom företagsekonomi A-nivå och har 15 hp avklarade från A-nivån.

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 11250 kr

Studieavgift, totalt: 11250 kr

Om kursen

Fortsättning på Grundkurs i marknadsföring 1. Strategisk marknadsföring handlar om att se hur företag och organisationer med sin kompetens och teknologi kan matcha rådande och kommande värderingar och preferenser i samhället och den omgivande miljön i övrigt. Det handlar både om att analysera hur strategiska positioner kan skapas på en marknad, och att förstå hur marknadskommunikation och verksamhet profilerar ett företag. Värdeskapande, konkurrens, branschanalys, industriella nätverk, globalisering och företagsprofilering är centrala problemområden i kursen.

Kursen utgör tillsammans med Grundkurs i företagsfinansiering, Organisation II., Organisationen och omvärlden samt Ekonomistyrning med tillämpad företagsekonomisk analys andra terminens studier i företagsekonomi vid Campus Gotland.

Mer information

Kursplan med litteraturlista

Kursplan med litteraturlista

För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.

Kontakt

Studieadministrationen vid Campus Gotland

E-post: studentservice-cg@uu.se