Medie- och kommunikationsvetenskap: Digitala medier och organisationer, 7,5 hp

Läsåret 2022/2023

  • HT 2022, 100 %, Campus

    Startdatum: 3 november 2022

    Slutdatum: 6 december 2022

    Sista anmälningsdatum: 19 april 2022

    Anmälningskod: UU-26321 Anmälan

    Undervisningsspråk: Engelska

    Studieort: Uppsala

    Urval: Högskolepoäng (max 285 hp)

    Registrering: 28 juli 2022 – 22 augusti 2022

Behörighet: Kandidatexamen om 180 hp med ett samhällsvetenskapligt ämne som huvudområde, varav 15 hp utgörs av självständigt arbete inom huvudområdet, eller motsvarande. Dessutom krävs kunskaper i engelska motsvarande vad som krävs för grundläggande behörighet till utbildning på grundnivå.

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 12500 kr

Studieavgift, totalt: 12500 kr

Om kursen

Målet för kursen är att lära dig att på djupet analysera och kritiskt utvärdera den inverkan som sociokulturella förändringar har på dagens organisationer. Kursen fokuserar på att undersöka den mångfald av kommunikativa aktiviteter genom vilka organisationer söker att hantera och relatera till sina miljöer. Speciellt fokus läggs på de förändringsprocesser som dagens mediatisering och digitalisering för med sig för samtida organisationer.

Mer information

Kursplan med litteraturlista

Kursplan med litteraturlista

För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.

Kontakt

Institutionen för informatik och media

Ekonomikum (plan 3) Kyrkogårdsgatan 10

Box 513, 751 20 UPPSALA

Telefon: 018-471 1011 018-471 1010

E-post: info@im.uu.se

Johan Lindell

E-post: johan.lindell@im.uu.se

Telefon: 018 471 10 35