Medie- och kommunikationsvetenskap: Digitala medier och organisationer, 7,5 hp
Läsåret 2022/2023
-
HT 2022, 100 %, Campus
Startdatum: 3 november 2022
Slutdatum: 6 december 2022
Sista anmälningsdatum: 19 april 2022
Anmälningskod: UU-26321 Anmälan
Undervisningsspråk: Engelska
Studieort: Uppsala
Urval: Högskolepoäng (max 285 hp)
Registrering: 28 juli 2022 – 22 augusti 2022
Behörighet: Kandidatexamen om 180 hp med ett samhällsvetenskapligt ämne som huvudområde, varav 15 hp utgörs av självständigt arbete inom huvudområdet, eller motsvarande. Dessutom krävs kunskaper i engelska motsvarande vad som krävs för grundläggande behörighet till utbildning på grundnivå.
Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
Läs mer om avgifter och stipendier.
Anmälningsavgift: 900 kr
Studieavgift, första inbetalningen: 12500 kr
Studieavgift, totalt: 12500 kr
Om kursen
Målet för kursen är att lära dig att på djupet analysera och kritiskt utvärdera den inverkan som sociokulturella förändringar har på dagens organisationer. Kursen fokuserar på att undersöka den mångfald av kommunikativa aktiviteter genom vilka organisationer söker att hantera och relatera till sina miljöer. Speciellt fokus läggs på de förändringsprocesser som dagens mediatisering och digitalisering för med sig för samtida organisationer.
Mer information
Kursplan med litteraturlista
För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.
Kontakt
Institutionen för informatik och media
Ekonomikum (plan 3) Kyrkogårdsgatan 10
Box 513, 751 20 UPPSALA
Telefon: 018-471 1011 018-471 1010
E-post: info@im.uu.se