Nätverksprogrammering för spel 1, 7,5 hp

Läsåret 2022/2023

  • HT 2022, 50 %, Campus

    Startdatum: 29 augusti 2022

    Slutdatum: 6 november 2022

    Sista anmälningsdatum: 19 april 2022

    Anmälningskod: UU-54808 Anmälan

    Undervisningsspråk: Engelska

    Studieort: Visby

    Urval: Högskolepoäng (max 165 hp)

    Registrering: 29 juli 2022 – 22 augusti 2022

Behörighet: 22,5 hp datavetenskap inklusive Programmering med C/C++ 1 - introduktion, 5 hp och Programmering med C/C++ 2 - algoritmer, datastrukturer och designmönster, 5 hp eller 10 hp från kurser med motsvarande innehåll.

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 13750 kr

Studieavgift, totalt: 13750 kr

Om kursen

Kursen går igenom grunderna inom nätverksprogrammering med C/C++ med hjälp av lågnivånätverk. Kursen går även igenom interprocesskommunikation i distribuerade system samt vanliga nätverkstopologier.

Mer information

Kursplan med litteraturlista

Kursplan med litteraturlista

För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.

Kontakt

Institutionen för speldesign

Strandgatan 1b (Residenset) 621 57 VISBY

Uppsala universitet, Campus Gotland, 62167 Visby

E-post: gamedesign@speldesign.uu.se

Tommi Lipponen, kursansvarig

E-post: gamedesign@speldesign.uu.se

Studieadministration: frågor om registrering, återbud, avbrott m.m.

E-post: studentservice-cg@uu.se