Studieplan för Kandidatprogram i digital affärsutveckling
Bachelor's Programme in Digital Business Development
- 180 högskolepoäng
- Programkod: SDA1K
- Fastställd: 2019-03-22
- Beslutad av: Institutionsstyrelsen
- Reviderad: 2019-12-16
- Reviderad av: Institutionsstyrelsen
- Diarienr: SAMFAK 2018/5, Doss 3:2:1
- Studieplanen gäller från: VT 2020
- Ansvarig fakultet: Samhällsvetenskapliga fakulteten
- Ansvarig institution: Institutionen för informatik och media
- Övrig(a) medverkande enhet(er): Företagsekonomiska institutionen
Termin 1
-
Programvaruteknisk baskurs,
7,5
högskolepoäng
(2IS232)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Programvaruteknik G1N, Informationssystem G1N
-
Informationssystem och affärsutveckling,
7,5
högskolepoäng
(2IS238)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G1N
-
Inledande programmering med Java,
7,5
högskolepoäng
(2IS233)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Programvaruteknik G1N, Informationssystem G1N
-
Databaser 1,
7,5
högskolepoäng
(2IS222)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G1N
Termin 2
-
Grundkurs i marknadsföring 1,
7,5
högskolepoäng
(2FE946)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1N
-
Ekonomisk kalkylering,
7,5
högskolepoäng
(2FE945)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1N
-
Organisation I. Individen och gruppen i organisationen,
7,5
högskolepoäng
(2FE947)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1N
-
Affärsredovisning med tillämpad företagsekonomisk analys,
7,5
högskolepoäng
(2FE944)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1N
Termin 3
-
Organisation II: Organisationen och omvärlden,
7,5
högskolepoäng
(2FE996)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1F
-
Grundkurs i företagsfinansiering,
7,5
högskolepoäng
(2FE997)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1F
-
Grundkurs i marknadsföring 2,
7,5
högskolepoäng
(2FE998)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1F
-
Ekonomistyrning med tillämpad företagsekonomisk analys,
7,5
högskolepoäng
(2FE995)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G1F
Termin 4
-
Systemutvecklingsmetoder,
7,5
högskolepoäng
(2IS223)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G1F
-
Databaser 2,
7,5
högskolepoäng
(2IS227)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G1F
-
Innovation och förändringsarbete,
7,5
högskolepoäng
(2IS221)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G1N
-
Interaktionsdesign och UX,
7,5
högskolepoäng
(2IS241)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G1F, Människa-datorinteraktion G1F
Termin 5
Valfria kurser 30 hp
Termin 6
-
Data analytics,
7,5
högskolepoäng
(2IS239)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G2F
-
Informationssystem C: Forskningsmetod,
7,5
högskolepoäng
(2IS064)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G2F
-
Informationssystem C: Examensarbete, kandidat,
15
högskolepoäng
(2IS068)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Informationssystem G2E
eller
-
Kandidatkurs i företagsekonomi - fördjupning med tillhörande metod,
30
högskolepoäng
(2FE979)
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Företagsekonomi G2E
Versioner av studieplanen
Studieplan(er) som tillhör utbildningsplan från VT 2020:
- Senaste studieplan (giltig från HT 2021)
- Äldre studieplan (giltig från VT 2020)
- Äldre studieplan (giltig från HT 2018)