Studieplan för Kandidatprogram i speldesign och programmering
Bachelor's Programme in Game Design and Programming
- 180 högskolepoäng
- Programkod: HSP1K
- Fastställd: 2018-09-05
- Beslutad av: Historisk-filosofiska fakultetsnämnden
- Reviderad: 2020-06-10
- Reviderad av: Historisk-filosofiska fakultetsnämnden
- Diarienr: HISTFILFAK 2019/61
- Studieplanen gäller från: HT 2020
- Ansvarig fakultet: Historisk-filosofiska fakulteten
- Ansvarig institution: Institutionen för speldesign
Studieplan(er)
- Senaste studieplan (giltig från HT 2020)
Termin 1
Period 1
-
Speldesign 1 - introduktion,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD065)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G1N -
Programmering med C/C++ 1 - introduktion,
5 (av 5)
högskolepoäng
(5SD802)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Datavetenskap G1N
Period 2
-
Programmering med C/C++ 2 - algoritmer, datastrukturer och designmönster,
5 (av 5)
högskolepoäng
(5SD803)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Datavetenskap G1N
Period 3
-
Programmering med C/C++ 3 - datorspel i 2D,
5 (av 5)
högskolepoäng
(5SD813)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Datavetenskap G1F
Termin 2
Period 1
-
Speldesign 2 - spelutveckling,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD064)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G1F -
Programmering med C/C++ 4 - datorspel i 2D,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD814)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Datavetenskap G1F
Period 3
-
Spelproduktion 1- arkadspel,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD071)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G1F
Termin 3
Period 1
-
Speldesign 3 - systemdesign,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD066)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G1F -
Linjär algebra, trigonometri och geometri,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD901)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Matematik G1F
Period 3
-
Spelprogrammering av realtidsgrafik 1,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD805)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Datavetenskap G1F
Termin 4
Period 1
-
Speldesign 4 - level design,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD055)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G1F -
AI-programmering 1,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD806)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Datavetenskap G1F
Period 3
-
Spelproduktion 2 - vertical slice,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD068)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G1F
Termin 5
30 hp Valbara kurser, utlandstudier.
Termin 6
Period 1
-
Speldesign 5 - teori och metod,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD069)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G2F -
Speldesign 6 - experimentell speldesign,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD070)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G2F
Period 3
-
Examensarbete i speldesign,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD034)
*
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign G2E
* Obligatorisk