Studieplan för Magisterprogram i speldesign
Master's Programme in Game Design
- 60 högskolepoäng
- Programkod: HSD2N
- Fastställd: 2020-09-24
- Beslutad av: Historisk-filosofiska fakultetsnämnden
- Reviderad: 2021-11-11
- Reviderad av: Historisk-filosofiska fakultetsnämnden
- Diarienr: HISTFILFAK 2021/31
- Studieplanen gäller från: HT 2022
- Ansvarig fakultet: Historisk-filosofiska fakulteten
- Ansvarig institution: Institutionen för speldesign
Termin 1
Period 1
-
Introduktion till spelforskning,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD300) *
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign A1N
Period 3
-
Speldesignstudio,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD311) *
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign A1N
Period 4
-
Spel och samhälle,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD303) *
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign A1N
Termin 2
Period 1
-
Kritiskt skapande,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD312) *
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign A1N
Period 2
-
Avancerade metoder för speldesignforskning,
7,5 (av 7,5)
högskolepoäng
(5SD314) *
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign A1F
Period 3
-
Examensarbete för magisterexamen i speldesign,
15 (av 15)
högskolepoäng
(5SD307) *
Huvudområde(n) och successiv fördjupning: Speldesign A1E
* Obligatorisk
Versioner av studieplanen
Studieplan(er) som tillhör utbildningsplan från HT 2022:
- Senaste studieplan (giltig från HT 2022)
- Äldre studieplan (giltig från HT 2021)