Artificiell intelligens för spelprogrammering 1 2019/2020 (7,5 hp)

HT19, Blandad tid, 50 %, Distans

Startdatum: 2 september 2019

Slutdatum: 3 november 2019

Sista ansökningsdatum: 15 april 2019

Anmälningskod: UU-54830 Anmälan

Undervisningsspråk: Engelska

Studieort: Flexibel

Urval: Högskolepoäng (max 165 hp)

Uppläggning för distanskurs: Kursen ges som internetbaserad distanskurs utan fysiska träffar. För att följa kursen behöver du ha tillgång till en dator med internetuppkoppling och kompilator för C++.

Behörighet: 7,5 hp i programmering med C++ eller motsvarande kurs i C++

Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Läs mer om avgifter och stipendier.

Anmälningsavgift: 900 kr

Studieavgift, första inbetalningen: 13750 kr

Studieavgift, totalt: 13750 kr

Om kursen

I denna kurs fördjupas studenten i grundläggande tekniker, såsom finita tillståndsmaskiner, neurala nätverk, genetiska algoritmer, och metoder för tillämpningsområden såsom beteendemodellering, kombinatorisk optimering, och generering av 3D-geometrier.

Programmeringsspråket är C++. Under handledning kommer du att utföra ett relativt valfritt AI-projekt individuellt eller i grupp.

Mer information

Kontakt

Institutionen för speldesign

Skeppsbron 24 (Björkanderska) 621 57 VISBY

Uppsala universitet, Campus Gotland, 62167 Visby