Publikationer från fakulteten för utbildningsvetenskaper
International perspectives on inclusive education: In the light of educational justice
Ingår i European Journal of Special Needs Education, 2024
Ingår i Education Inquiry, s. 104-125, 2024
Ingår i Journal of Cognition and Development, s. 100-126, 2024
The advantage of videos over text to boost adolescents' lateral reading in a digital workshop
Ingår i Behavior and Information Technology, s. 1-15, 2024
Ingår i Journal of Northern Studies, s. 95-98, 2024
- DOI för Marianne Vasara-Aaltonen, Learning Law and Travelling Europe. Study Journeys and the Developing Swedish Legal Profession, c. 1630–1800, Leiden & Boston: Brill 2018, ISBN 9789004431652, 427 pp.
- Ladda ner fulltext (pdf) av Marianne Vasara-Aaltonen, Learning Law and Travelling Europe. Study Journeys and the Developing Swedish Legal Profession, c. 1630–1800, Leiden & Boston: Brill 2018, ISBN 9789004431652, 427 pp.
Ingår i Classroom Discourse, 2024
Att introducera och tillgängliggöra ämnesbegrepp i samhällskunskapsundervisning
Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, 2024
Ingår i Journal of education policy, s. 303-320, 2024
Ingår i International Journal of Educational Management, s. 302-316, 2024
Ingår i Journal of Social Science Education, 2024
Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
Ingår i Utbildning och Lärande / Education and Learning, 2024
Ingår i Learning, Culture and Social Interaction, 2024
Ingår i The International Journal of Management Education, s. 100988-100988, 2024
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
Að eiga frjálst val um framhaldsskóla: Markaðsvæðing innritunar nýnema í íslenskum framhaldsskólum
Ingår i Netla - Veftímarit um uppeldi og menntun, 2024
Ingår i Scandinavian Journal for Leadership & Theology, s. 15-35, 2023
Vad hände med programmeringen?
Ingår i Nämnaren, s. 49-55, 2023
Swedish Research on Sexual Harrassment and Bullying in Academia: A Perspective
Ingår i The Delta Kappa Gamma Bulletin: International Journal for Professional Educators, s. 27-29, 2023
Ingår i Nordisk Barnehageforskning, s. 110-129, 2023
The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
Ingår i Linguistics and Education, 2023
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 41-64, 2023
Ingår i Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), 2023
Anti textbook ethos: Myten om de förkastliga läroböckerna
Ingår i Vägval i skolans historia, 2023
Le merveilleux voyage de l’album sériel entre la France et la Scandinavie
Ingår i Strenae, s. 1-12, 2023
Lokalt handlingsutrymme och den svenska grundskolans tillkomst
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 250-255, 2023
Didaktikens språk behöver odla sin metaforik
Ingår i Skola och Samhälle S.O.S., 2023
Ingår i ORBIS SCHOLAE, s. 1-26, 2023
Ingår i Nordic Journal of Language Teaching and Learning, s. 51-69, 2023
To recognize oneself and others in teacher-researcher collaboration
Ingår i Educational action research, s. 248-264, 2023
Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
Ingår i Early Childhood Education Journal, 2023
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 225-239, 2023
- DOI för From symbolic manipulations to stepwise instructions: A curricular comparison of Swedish school algebra content over the past 40 years
- Ladda ner fulltext (pdf) av From symbolic manipulations to stepwise instructions: A curricular comparison of Swedish school algebra content over the past 40 years
Ingår i Clarté: partipolitiskt obunden socialistisk tidskrift, s. 47-50, 2023
Ingår i History of Education Quarterly, s. 1-18, 2023
Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
Ingår i Journal of the History of Childhood and Youth, s. 115-133, 2023
Mediating activities in students’ collaborative work on self-explanation prompts
Ingår i Nordisk matematikkdidaktikk, NOMAD, s. 31-58, 2023
Ekokritiska perspektiv i Maria Parrs Keeperen og havet
Ingår i European Journal of Scandinavian Studies, s. 42-60, 2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 659-674, 2023
Ingår i International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, s. 375-397, 2023
Teachers' Leadership in the Classroom: Bridging Theory and Practice in Classroom Management
Ingår i The Delta Kappa Gamma Bulletin: International Journal for Professional Educators, s. 6-15, 2023
A newcomer's spontaneous translanguaging in lower-secondary physics education
Ingår i International Multilingual Research Journal, s. 270-288, 2023
Ingår i Teaching and Teacher Education, 2023
- DOI för How effective is the professional development in which teachers typically participate?: Quasi-experimental analyses of effects on student achievement based on TIMSS 2003–2019
- Ladda ner fulltext (pdf) av How effective is the professional development in which teachers typically participate?: Quasi-experimental analyses of effects on student achievement based on TIMSS 2003–2019
Embodied learning made visible through line drawing: Examples from sloyd education
Ingår i FORMakademisk, 2023
Ingår i Physical Review Physics Education Research, 2023
Fängelserna och 1800-talets utbildningsrevolution
Ingår i Vägval, 2023
On Teachers' Professionalism When Colleagues Express Racism: Challenges and Choices
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 169-180, 2023
Ingår i Discourse Studies, s. 321-341, 2023
Civic reasoning about power issues: The criticality of agency, arena and relativity
Ingår i Journal of Social Science Education, 2023
Focal points for teaching the notion of critical aspects
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 1-14, 2023
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 145-169, 2023
- DOI för Towards a New Understanding of Swedish School Reforms: A Sociological Analysis of Textbooks' Role in Reforms of School Mathematics, 1919–1970
- Ladda ner fulltext (pdf) av Towards a New Understanding of Swedish School Reforms: A Sociological Analysis of Textbooks' Role in Reforms of School Mathematics, 1919–1970
For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
Ingår i Journal of Educational Administration, s. 325-340, 2023
Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, 2023
Ingår i Nordic Journal of Language Teaching and Learning, s. 118-139, 2023
Ingår i Vägval i skolans historia, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 99-101, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 250-255, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 135-136, 2023
Behövs egentligen Historisk tidskrift?
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 287-288, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 282-284, 2023
Ingår i Emotions and Society, s. 1-18, 2023
Mother tongue education in four Nordic countries: problem, right or resource?
Ingår i Apples - Journal of Applied Language Studies, s. 52-72, 2023
Ingår i LUMAT, s. 77-102, 2023
- DOI för Comparing the integration of programming and computational thinking into Danish and Swedish elementary mathematics curriculum resources
- Ladda ner fulltext (pdf) av Comparing the integration of programming and computational thinking into Danish and Swedish elementary mathematics curriculum resources
“For explorers by explorers”: A discursive analysis of cruise tourism in Norway
Ingår i Skandinaviske Sprogstudier, s. 1-29, 2023
Textens funktion viktig när nybörjare lär sig skriva
Ingår i Svenskläraren, s. 19-21, 2023
Inkludering och arbetet med särskilt stöd i förskolan
Ingår i Barn, s. 148-166, 2023
Förutsättningar för ämnesspecifik läsförståelse i samhällskunskap i grundskolan
Ingår i Educare, s. 114-147, 2023
Rektorers rörlighet i Sverige: En kunskapsöversikt
Ingår i Utbildning och lärande, 2023
A review of interventions for children and youth with severe disabilities in inclusive education
Ingår i Cogent Education, 2023
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 751-765, 2023
Ingår i Climate Literacy in Education, 2023
Ingår i European Sociological Review, s. 677-691, 2023
Waldorfpedagogikens vara eller inte vara i dagens Sverige
Ingår i Folkvett, s. 19-30, 2023
Using history to protect children from extremist ideologies: The example of Noor Magazine in Egypt
Ingår i Historical Encounters, s. 114-129, 2023
Being Heard?: Identifying Student Subject Positions in Research about School and Classroom Community
Ingår i Confero, s. 42-82, 2023
Ingår i Sociologie, s. 223-240, 2023
Differentiation of education through juridification
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 1-14, 2023
Barns berättelser om spel i kamratgruppen
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 38-63, 2023
Poesin bjuder in till läsning och samtal
Ingår i Dyslexi, s. 6-11, 2023
Ingår i SO-didaktik, s. 28-34, 2023
Vad vi kan lära oss av de första kvinnorna i akademin
Ingår i Tidningen Curie, 2023
Ingår i BMC Public Health, 2023
- DOI för Partnering for change (P4C) in Sweden- a study protocol of a collaborative school-based service delivery model to create inclusive learning environments
- Ladda ner fulltext (pdf) av Partnering for change (P4C) in Sweden- a study protocol of a collaborative school-based service delivery model to create inclusive learning environments
Skolans marknadisering: Några reflektioner över de senaste tre decennierna
Ingår i Vägval i skolans historia, 2023
Teaching nature and nation in the Swedish mobile preschool
Ingår i Childhood, s. 13-29, 2023
Ingår i Journal of Literary Education, s. 112-139, 2023
- DOI för “The students expect to read non-fiction, so that’s what they’re set on”: Tensions between students’ and teachers’ views on reading, including educational perspectives
- Ladda ner fulltext (pdf) av “The students expect to read non-fiction, so that’s what they’re set on”: Tensions between students’ and teachers’ views on reading, including educational perspectives
Begäret efter att se på historia
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 501-503, 2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 1659-1677, 2023
Ingår i Revista Pós Ciências Sociais, s. 251-269, 2023
Displaying epistemic independence during mathematical problem solving in small group interaction
Ingår i Research on Children and Social Interaction, s. 214-237, 2023
Principals’ identity – developing and validating an analysis instrument in the Swedish context
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 185-200, 2023
Aesthetic Values in Home and Consumer Studies: Investigating the Secret Ingredient in Food Education
Ingår i Frontiers in Education, 2023
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 541-555, 2023
- DOI för Teaching for inclusion: a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
- Ladda ner fulltext (pdf) av Teaching for inclusion: a review of research on the cooperation between regular teachers and special educators in the work with students in need of special support
Sobre pensar historicamente e o desafio da educação histórica
Ingår i História & Ensino, s. 8-29, 2023
Inclusion of pupils with autism: a research overview
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 126-140, 2023
Reviews of teaching methods: which fundamental issues are identified?
Ingår i Education Inquiry, s. 1-20, 2022
Berättelser i pedagogisk forskning
Ingår i Pedagogisk forskning i Sverige, s. 4-14, 2022
Avkollegialiseringen av svenska lärosäten: En analys av statliga universitet och högskolor
Ingår i Statsvetenskaplig Tidskrift, s. 157-209, 2022
Svenska lärosäten: organisering, finansiering, positionering
Ingår i Statsvetenskaplig Tidskrift, s. 5-18, 2022
Ingår i Education Inquiry, s. 151-168, 2022
Lärosätenas interna organisation: Kollegialitet, demokrati och linjestyrning
Ingår i Statsvetenskaplig Tidskrift, s. 19-67, 2022
Ingår i Språk och stil, s. 205-208, 2022
Folkhemmets styvbarn: Humanioras legitimitet i svensk kunskapspolitik 1935–1980
Ingår i Nordic Journal of Educational History, 2022