Marknadsföring för det industriella företaget
5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 1TE685
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
Bokkapitlar
- Anderson, James C.; Narus, James A., Business market management: understanding, creating and delivering value, 2. ed., Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall, cop. 2004 (Chapter 2)
- Best, Roger J., Market-based management: strategies for growing customer value and profitability, 4. ed., Upper Saddle River, N.J., Prentice-Hall, cop. 2005 (Chap 3–4 och 14)
- Ford, David m.fl., Managing business relationships., 2. ed., Chichester Wiley cop. 2003 (Chap 2–4 och 6)
- Developing relationships in business networks, London, Routledge, 1995 ((Chap. 1–2).)
- Håkansson, Håkan; Harrison, Debbie; Waluszewski, Alexandra, Rethinking marketing: developing a new understanding of markets, Chichester, Wiley, cop. 2004 (Chap. 1 och 13)
- Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane, Marketing management, 14. ed., Global ed, Harlow, Pearson Education, 2012Obligatorisk (Chap 1, 5 [pp. 145–154], 6, 8, 15)
- Ulrich, Karl T.; Eppinger, Steven D., Product design and development, 3. ed., Boston, McGraw-Hill, cop. 2004 (Chap. 4)
Ytterligare litteratur tillkommer i form av utvalda vetenskapliga
artiklar, som kommuniceras vid kursstarten
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2023
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022, version 1
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2019
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2017
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2016
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2015
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2013
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2012