Online marketing of gambling in Finland and Sweden (OMG)
Details
- Funder: Swedish Research Council for Health, Working Life and Welfare,Den finländska delen har finansierats genom ett samarbetsavtal med Finlands institut för hälsa och välfärd för genomförandet av Lotterilagens § 52. Forskning knuten till 52 § finansieras av social- och hälsovårdsministeriet.
Description
Online Marketing of Gambling (OMG) analyses how gambling operators in Finland and Sweden use social media platforms for commercial communication and image building. The project focuses on the content of the communication and to what extent it changed between the years 2017 and 2020. During this period, Finland and Sweden's gaming policies evolved in opposite directions, with Finland maintaining its gaming monopoly, while Sweden transitioned to a licensed gaming market in January 2019. Finland is likely to transition into a licence system in the near future.
Project members
Project leader: Matilda Hellman
Co-investigators: Johan Svensson (utredare och forskare, Karolinska Institutet/Centralförbundet för alkohol-och narkotikaupplysning), Mikaela Lindeman (projektkoordinator, Helsingfors Universitet), Paula Jääskeläinen (doktorand, Helsingfors Universitet), Nina Jokirinne (doktorand, Helsingfors Universitet), Robin Nilsson (forskare, Folhälsomyndigheten), Veera Kankainen (doktorand, Helsingfors Universitet) och Vilja Männistö (utredare, Finlands Institut för välfärd och hälsa, THL).