Markets and Organisations
15 credits
Reading list, Bachelor's level, 2FE014
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Agndal, Henrik; Axelsson, Björn, Professionell marknadsföring, 3. uppl., Studentlitteratur AB, 2012Compulsory
- Bengtsson, Lars; Skärvad, Per-Hugo, Företagsstrategiska perspektiv, 4. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2011Compulsory
- Eriksson, Lars Torsten; Wiedersheim-Paul, Finn, Att utreda, forska och rapportera, 10. uppl., Stockholm, Liber, 2014Compulsory
- Forslund, Magnus, Organisering och ledning, 2. [uppdaterade] uppl., Malmö, Liber, 2013Compulsory
Main group 2
- Företag och marknad: samarbete och konkurrens. Praktikfall och övningar, 3., [rev.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2007
- Strömquist, Siv, Uppsatshandboken: råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser, 6., [utök., uppdaterade och förtydligade] uppl., Uppsala, Hallgren & Fallgren, 2014
* Compulsory
Syllabus
- Syllabus valid from Autumn 2024
- Syllabus valid from Autumn 2023
- Syllabus valid from Autumn 2022
- Syllabus valid from Autumn 2021
- Syllabus valid from Autumn 2020
- Syllabus valid from Autumn 2018
- Syllabus valid from Autumn 2017
- Syllabus valid from Autumn 2016
- Syllabus valid from Autumn 2013
- Syllabus valid from Autumn 2011
- Syllabus valid from Spring 2011
- Syllabus valid from Spring 2009
- Syllabus valid from Autumn 2008
- Syllabus valid from Autumn 2007