Markets and Organisations
15 credits
Reading list, Bachelor's level, 2FE014
Main group 1
- Axelsson, Björn; Agndal, Henrik, Professionell marknadsföring, 4 uppl., Studentlitteratur AB, 2019Compulsory
- Brunsson, Karin; Brunsson, Nils, Beslut, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2014Compulsory
- Bryman, Alan; Bell, Emma, Företagsekonomiska forskningsmetoder, Upplaga 3, 2017Compulsory
- Forslund, Magnus, Organisering och ledning, 4 uppl., Liber, 2024Compulsory
- Hagberg, Johan; Jonsson, Anna, Handelns digitalisering: undran inför framtidens affärer, Lund, Studentlitteratur, 2016Compulsory
Main group 2
- Bengtsson, Lars; Skärvad, Per-Hugo, Företagsstrategiska perspektiv, 4. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2011
- Eriksson, Lars Torsten; Wiedersheim-Paul, Finn, Att utreda, forska och rapportera, 10. uppl., Stockholm, Liber, 2014
- Saunders, Mark; Lewis, Philip; Thornhill, Adrian., Research methods for business students, 7. ed., New York, Pearson Education, cop. 2016
- Strömquist, Siv, Uppsatshandboken: råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser, 6., [utök., uppdaterade och förtydligade] uppl., Uppsala, Hallgren & Fallgren, 2014
- Trost, Jan; Hultåker, Oscar, Enkätboken, 5., [moderniserade och rev.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2016
* Compulsory
Syllabus
- Syllabus valid from Autumn 2024
- Syllabus valid from Autumn 2023
- Syllabus valid from Autumn 2022
- Syllabus valid from Autumn 2021
- Syllabus valid from Autumn 2020
- Syllabus valid from Autumn 2018
- Syllabus valid from Autumn 2017
- Syllabus valid from Autumn 2016
- Syllabus valid from Autumn 2013
- Syllabus valid from Autumn 2011
- Syllabus valid from Spring 2011
- Syllabus valid from Spring 2009
- Syllabus valid from Autumn 2008
- Syllabus valid from Autumn 2007