Publikationer från fakulteten för utbildningsvetenskaper
International perspectives on inclusive education: In the light of educational justice
Ingår i European Journal of Special Needs Education, 2024
Ingår i Journal of Cognition and Development, s. 100-126, 2024
The advantage of videos over text to boost adolescents' lateral reading in a digital workshop
Ingår i Behavior and Information Technology, s. 1-15, 2024
Att introducera och tillgängliggöra ämnesbegrepp i samhällskunskapsundervisning
Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, 2024
Ingår i Journal of education policy, s. 303-320, 2024
Ingår i Journal of Social Science Education, 2024
Ingår i Learning, Culture and Social Interaction, 2024
Ingår i Environmental Values, s. 163-188, 2024
Að eiga frjálst val um framhaldsskóla: Markaðsvæðing innritunar nýnema í íslenskum framhaldsskólum
Ingår i Netla - Veftímarit um uppeldi og menntun, 2024
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-11, 2024
Evaluation of the Collaborative and Proactive Solutions Model in an Alternative Educational Setting
Ingår i Education Sciences, 2024
Is it possible for pupil welfare teams to work health promoting and preventively?: - A case study
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 296-310, 2024
Ingår i SMDI Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, s. 213-228, 2024
Ingår i Vägval i skolans historia: Tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2024
‘Shameful histories’: shame and sex perceived by secondary school students in history education
Ingår i History Education Research Journal (HERJ), 2024
Danièle Pitavy-Souques, The Eye that is Language: A Transatlantic View of Eudora Welty
Ingår i American Literary History, s. 664-666, 2024
Dimensioner av samhällsanalytiskt tänkande
Ingår i POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, s. 61-74, 2024
Russian teachers dealing with the full-scale invasion of Ukraine as a classroom issue
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 1-30, 2024
Att utmana bilden av systemet: elever läser visualiseringar av samhällssystem
Ingår i Nordidactica, s. 112-138, 2024
SKOLU 2023 - Den Skandinaviska konferensen för lärare och lärarutbildare i språk
Ingår i Lingua, s. 27-29, 2024
Struggling to counter school segregation: a typology of local initiatives in Sweden
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 246-259, 2024
Ingår i The International Journal of Management Education, 2024
Matematiska och etiska resonemang i förskolan: didaktisk modellering som intervention
Ingår i Forskning om undervisning och lärande, s. 68-84, 2024
Ingår i Journal of Northern Studies, s. 95-98, 2024
- DOI för Marianne Vasara-Aaltonen, Learning Law and Travelling Europe. Study Journeys and the Developing Swedish Legal Profession, c. 1630–1800, Leiden & Boston: Brill 2018, ISBN 9789004431652, 427 pp.
- Ladda ner fulltext (pdf) av Marianne Vasara-Aaltonen, Learning Law and Travelling Europe. Study Journeys and the Developing Swedish Legal Profession, c. 1630–1800, Leiden & Boston: Brill 2018, ISBN 9789004431652, 427 pp.
Ingår i PLOS ONE, 2024
Ingår i Education Inquiry, s. 104-125, 2024
Ingår i International Journal of Educational Management, s. 302-316, 2024
Ingår i Environmental Education Research, s. 609-630, 2024
En historisk tidskrift, vetenskapliga artiklar och relevans
Ingår i Historisk Tidskrift, 2024
Ingår i Childhood, s. 230-246, 2024
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, 2024
Ingår i AERA Open, s. 1-17, 2024
Institutional care and education: Circulation of knowledge about epilepsy in Sweden 1915–40
Ingår i Medical history, 2024
Ingår i Acta Didactica Norden, 2024
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 125-130, 2024
Construction of learning environments: A multiple case study in special education settings
Ingår i Journal of Research in Special Educational Needs, s. 242-253, 2024
Teaching action-oriented knowledge on sustainability issues
Ingår i Environmental Education Research, s. 334-360, 2024
Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Ingår i European Educational Research Journal, s. 347-365, 2024
Ingår i Professional Development in Education, s. 333-346, 2024
Ingår i Cognitive science, 2024
Agonism in a Classroom Discussion on Strindberg's Miss Julie
Ingår i Democracy & Education, 2024
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-22, 2024
Ingår i NorDiNa, s. 247-262, 2024
Lärandebegrepp och kunskapsinnehåll i Svenska kyrkans officiella texter om undervisning och lärande
Ingår i Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik (NOAD), 2024
Ingår i BMC Psychology, 2024
Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
Ingår i Utbildning och Lärande / Education and Learning, 2024
Ingår i Frontiers in Education, 2024
Anthropocosmism: an Eastern humanist approach to the Anthropocene
Ingår i Environmental Education Research, s. 1161-1176, 2024
Digital Teaching Platforms: The Use of Dynamic Functions to Express Mathematical Content
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 861-877, 2024
Ingår i European Journal of Special Needs Education, s. 744-758, 2024
- DOI för Resisting the standards agenda?: Swedish subject teachers and special educators’ discourses on teaching students with different needs
- Ladda ner fulltext (pdf) av Resisting the standards agenda?: Swedish subject teachers and special educators’ discourses on teaching students with different needs
Ingår i Sociology of Health and Illness, s. 1023-1053, 2024
- DOI för Emotion work and emotional labour, neglected facets of parental health information work: Analysing mothers of neurodivergent children
- Ladda ner fulltext (pdf) av Emotion work and emotional labour, neglected facets of parental health information work: Analysing mothers of neurodivergent children
Positioning controversy in environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, s. 1405-1431, 2024
Gender Segregation and Decision-Making in Undergraduate Course-Taking
Ingår i Sociological Science, s. 1017-1045, 2024
Useful but overused? The “plate model” as a food educational tool in home economics
Ingår i Food, Culture, and Society, s. 573-591, 2024
Ingår i Journal of Mathematical Behavior, 2024
Looking Ahead: Nordic and British Perspectives on History of Education
Ingår i History of Education Quarterly, s. 347-351, 2024
Ingår i Scandinavian Journal for Leadership & Theology, s. 15-35, 2023
Vad hände med programmeringen?
Ingår i Nämnaren, s. 49-55, 2023
Swedish Research on Sexual Harrassment and Bullying in Academia: A Perspective
Ingår i The Delta Kappa Gamma Bulletin: International Journal for Professional Educators, s. 27-29, 2023
The dialogism of 'telling': Intertextuality and interdiscursivity in early school writing
Ingår i Linguistics and Education, 2023
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 41-64, 2023
Ingår i Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), 2023
Anti textbook ethos: Myten om de förkastliga läroböckerna
Ingår i Vägval i skolans historia, 2023
Didaktikens språk behöver odla sin metaforik
Ingår i Skola och Samhälle S.O.S., 2023
Ingår i ORBIS SCHOLAE, s. 1-26, 2023
Ingår i Nordic Journal of Language Teaching and Learning, s. 51-69, 2023
To recognize oneself and others in teacher-researcher collaboration
Ingår i Educational action research, s. 248-264, 2023
Mapping Children’s Actions in the Scaffolding Process Using Interactive Whiteboard
Ingår i Early Childhood Education Journal, 2023
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 225-239, 2023
- DOI för From symbolic manipulations to stepwise instructions: A curricular comparison of Swedish school algebra content over the past 40 years
- Ladda ner fulltext (pdf) av From symbolic manipulations to stepwise instructions: A curricular comparison of Swedish school algebra content over the past 40 years
Ingår i History of Education Quarterly, s. 1-18, 2023
Observed Children at Play: Complex Relations of Agency in a 1930s' Kindergarten
Ingår i Journal of the History of Childhood and Youth, s. 115-133, 2023
Mediating activities in students’ collaborative work on self-explanation prompts
Ingår i Nordisk matematikkdidaktikk, NOMAD, s. 31-58, 2023
Ekokritiska perspektiv i Maria Parrs Keeperen og havet
Ingår i European Journal of Scandinavian Studies, s. 42-60, 2023
Ingår i Environmental Education Research, s. 659-674, 2023
Ingår i International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, s. 375-397, 2023
Teachers' Leadership in the Classroom: Bridging Theory and Practice in Classroom Management
Ingår i The Delta Kappa Gamma Bulletin: International Journal for Professional Educators, s. 6-15, 2023
A newcomer's spontaneous translanguaging in lower-secondary physics education
Ingår i International Multilingual Research Journal, s. 270-288, 2023
Ingår i Teaching and Teacher Education, 2023
- DOI för How effective is the professional development in which teachers typically participate?: Quasi-experimental analyses of effects on student achievement based on TIMSS 2003–2019
- Ladda ner fulltext (pdf) av How effective is the professional development in which teachers typically participate?: Quasi-experimental analyses of effects on student achievement based on TIMSS 2003–2019
Ingår i Physical Review Physics Education Research, 2023
Fängelserna och 1800-talets utbildningsrevolution
Ingår i Vägval, 2023
On Teachers' Professionalism When Colleagues Express Racism: Challenges and Choices
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 169-180, 2023
Ingår i Discourse Studies, s. 321-341, 2023
Civic reasoning about power issues: The criticality of agency, arena and relativity
Ingår i Journal of Social Science Education, 2023
Focal points for teaching the notion of critical aspects
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 1-14, 2023
Ingår i Nordic Journal of Educational History, s. 145-169, 2023
- DOI för Towards a New Understanding of Swedish School Reforms: A Sociological Analysis of Textbooks' Role in Reforms of School Mathematics, 1919–1970
- Ladda ner fulltext (pdf) av Towards a New Understanding of Swedish School Reforms: A Sociological Analysis of Textbooks' Role in Reforms of School Mathematics, 1919–1970
For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
Ingår i Journal of Educational Administration, s. 325-340, 2023
Ingår i Nordic Journal of Language Teaching and Learning, s. 118-139, 2023
Ingår i Vägval i skolans historia, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 99-101, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 250-255, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 135-136, 2023
Behövs egentligen Historisk tidskrift?
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 287-288, 2023
Ingår i Historisk Tidskrift, s. 282-284, 2023
Mother tongue education in four Nordic countries: problem, right or resource?
Ingår i Apples - Journal of Applied Language Studies, s. 52-72, 2023
Ingår i LUMAT, s. 77-102, 2023
- DOI för Comparing the integration of programming and computational thinking into Danish and Swedish elementary mathematics curriculum resources
- Ladda ner fulltext (pdf) av Comparing the integration of programming and computational thinking into Danish and Swedish elementary mathematics curriculum resources
“For explorers by explorers”: A discursive analysis of cruise tourism in Norway
Ingår i Skandinaviske Sprogstudier, s. 1-29, 2023
Textens funktion viktig när nybörjare lär sig skriva
Ingår i Svenskläraren, s. 19-21, 2023
Inkludering och arbetet med särskilt stöd i förskolan
Ingår i Barn, s. 148-166, 2023
Förutsättningar för ämnesspecifik läsförståelse i samhällskunskap i grundskolan
Ingår i Educare, s. 114-147, 2023
Rektorers rörlighet i Sverige: En kunskapsöversikt
Ingår i Utbildning och lärande, 2023