Boksläpp: samskapande forskning och undervisning i förskolan

• Datum: 4 april 2024, kl. 12.00–13.00
  • Plats: Campus Gotland, Sal E22 i Almedalsbiblioteket
  • Typ: Föreläsning
  • Föreläsare: Jonas Almqvist, professor i didaktik vid Uppsala universitet; Anette Olin Almqvist, professor i pedagogik vid Göteborgs universitet; Sanna Hansson, förskollärare, Kabyssens förskola, Region Gotland; Christine Westemar, förskollärare, Dalhems förskola, Region Gotland
  • Arrangör: Uppsala universitet
  • Kontaktperson: Viktor Jacobsson

Öppen föreläsning i serien Lunch Learning Seminars med Jonas Almqvist, Professor, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi, Uppsala universitet och Anette Olin Almqvist, professor, pedagogik, Göteborgs universitet, samt förskollärare på Gotland.

Vad kan vi lära oss av undervisning i förskolan? Hur kan vi göra samverkande forskning bättre? Möt författarna bakom en ny bok om undervisning i förskolan. Ta del erfarenheter, insikter och reflektioner från forskare och förskollärare på Gotland.

Barn med trumma

Under seminariet kommer författarna och medverkande i boken att berätta mer om samarbetet kring didaktiska dilemman och hur dessa kan bidra till utveckling av förskolans verksamhet. Evenemanget riktar sig till forskare och universitetslärare med intresse för forskningssamverkan, förskollärare och annan personal inom förskolan, förskollärarstudenter samt en intresserad allmänhet.

Information om boken Undervisning i förskolan på forskoleforum.se

Vi ser fram emot att ha så många som möjligt med oss. För lunchsmörgås, vänligen registrera dig nedan senast 2 april.

Varmt välkommen!