Mathematics II for the Teacher Education Programme, Preschool Class and Primary School, Years 1-3
15 credits
Reading list, Bachelor's level, 4PE045
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Burger, W. F; Shaughnessy, J. M., Characterizing the Van Hiele levels of development in geometry, Part of: Journal for research in mathematics education, 1986Compulsory
- Hagland, Kerstin; Hedrén, Rolf; Taflin, Eva, Rika matematiska problem: inspiration till variation, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2005Compulsory
- Jess, Kristine; Skott, Jeppe; Hansen, Hans Christian, Matematik för lärare.: My Elever med särskilda behov, Malmö, Gleerups, 2011Compulsory
- Kilpatrick, J., Beyond face value: Assessing research in mathematics education, Part of: Criteria for scientific quality and relevance in the didactics of mathematics: [report from symposium held in Gilleleje, Denmark, April 27 to May 2, 1992], 1. ed.., 1. issue, Roskilde, IMFUFA, 1993Compulsory
- Kiselman, Christer O.; Mouwitz, Lars, Matematiktermer för skolan, 1. uppl., Göteborg, Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM), Göteborgs universitet, cop. 2008Compulsory
- Lithner, Johan, A research framework for creative and imitative reasoning, Part of: Educational studies in mathematics., 2008, p. 22Compulsory
- Löwing, Madeleine, Matematikundervisningens dilemman: hur lärare kan hantera lärandets komplexitet, Lund, Studentlitteratur, 2006Compulsory
- Skott, Jeppe et al., Matematik för lärare: Delta Didaktik, Malmö, Gleerups Utbildning, 2010Compulsory
- Mer än matematik: om språkliga dimensioner i matematikuppgifter, Stockholm, Myndigheten för skolutveckling, 2008Compulsory
- Schleppegrell, Mary J, The Linguistic Challenges of Mathematics Teaching and Learning: A Research Review, Part of: Reading & writing quarterly., 2007, p. 123–159Compulsory
- Solem, Ida Heiberg; Alseth, Bjørnar; Nordberg, Gunnar, Tal och tanke: matematikundervisning från förskoleklass till årskurs 3, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2011Compulsory
- Suggate, Jennifer.; Davis, Andrew.; Goulding, Maria., Mathematical knowledge for primary teachers, 4th ed., London, Routledge, 2010Compulsory
- Wernberg, Anna, Lärandets objekt: vad elever förväntas lära sig, vad görs möjligt för dem att lära och vad de faktiskt lär sig under lektionerna, Umeå, Kristianstad, Umeå universitet, Högskolan Kristianstad, 2009Compulsory
* Compulsory