The Learning Process of New Immigrant Pupils: Reception, Inclusion and Success in School
7.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 9LF063
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- BRIS, Skolans roll för barn som flytt - platsen för inkludering, hälsa och lärande, BRIS, 2018Compulsory
- Cummins, Jim, Flerspråkiga elever: Effektiv undervisning i en utmanande tid, Natur & Kultur Akademisk, 2017Compulsory
- Otterup, Tore; Kästen Ebeling, Gilda, En god fortsättning: nyanländas fortsatta väg i skola och samhälle, Upplaga 1, Lund, Studentlitteratur, [2018]Compulsory
- Korp, Helena et al., Inkludering och likvärdighet för nyanlända elever i grundskolan - en fallstudie i två kommuner, Trollhättan: Högskolan Väst, 2019Compulsory
- Nilsson Folke, Jenny, Nyanländ i den svenska skolan: elevperspektiv på inkludering och skolövergångar, Första upplagan, Malmö, Gleerups, [2019]Compulsory
- Lahdenperä, Pirjo; Sundgren, Eva, Nyanlända, interkulturalitet och flerspråkighet i klassrummet, Första upplagan, Stockholm, Liber, 2017Compulsory
- Reath Warren, Anne; Uddling, Jenny, Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i studiehandledning på modersmål, Skolverket, 2019Compulsory
- Rosén, Jenny; Straszer, Boglárka; Wedin, Åsa, Studiehandledning på modersmål: Studiehandledares positionering och yrkesroll, Part of: Educare: vetenskapliga skrifter, no. 3, 2019, p. 1–13Compulsory
- Lahdenperä, Pirjo; Sundgren, Eva, Skolans möte med nyanlända, Första upplagan, Stockholm, Liber, [2016]Compulsory
- Trondman, Mats, Skolframgång i det mångkulturella samhället, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2016Compulsory
* Compulsory