Development and Evaluation Routines in Lower and Upper Secondary School
7.5 credits
Reading list, Master's level, 4PE235
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Bergh, Andreas, Why quality in education - and what quality?: A linguistic analysis of the concept of quality in Swedish government texts, Umeå, Umeå School of Education, 2011Compulsory
- Elbro, Carsten; Poulsen, Mads, Utvärdera din undervisning: värdera och förstå statistik och evidens, 1. utg., Stockholm, Natur & kultur, 2016Compulsory
- Sotiria, Grek, Socialisation, learning and the OECD's Reviews of National Policies for Education: the case of Sweden, Critical Studies in Education, 2017Compulsory
- Hopmann, Stefan Thomas, No child, no school, no state left behind: schooling in the age of accountability., Part of: Journal of curriculum studies, vol. 40, no. 4, 2008, p. 417–456Compulsory
- Håkansson, Jan; Sundberg, Daniel, Utmärkt skolutveckling: forskning om skolförbättring och måluppfyllelse, Första utgåvan, första tryckningen, Stockholm, Natur & Kultur, [2016]Compulsory
- Lindgren, Lena, Nya utvärderingsmonstret: om kvalitetsmätning i den offentliga sektorn, 2. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014Compulsory
- Rautalinko, Erik, Samtalsfärdigheter: stöd, vägledning och ledarskap, Upplaga 3, Stockholm, Liber, [2019]Compulsory
* Compulsory