Curriculum Theory and Didactical Perspectives on Education, Lower and Upper Secondary School
7.5 credits
Reading list, Master's level, 4PE232
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Akker, J.V.D., A European Perspective on Curriculum Development and Innovation, Part of: Curriculum Innovations in Changing Societies: Chinese Perspectives from Hong Kong, Taiwan and Mainland China, Rotterdam, SensePublishers, 2013Compulsory
- Ammert, Niklas, Att spegla världen: läromedelsstudier i teori och praktik, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2011Compulsory
- Biesta, Giert, What is Education For? On Good Education, Teacher Judgement, and Educational Professionalism, European Journal of Education, 2015Compulsory
- Douglas, Roberts, Analyzing school science courses: the concept of companion meaning, Part of: Problems of meaning in science curriculum, New York ; a London, Teachers College Press, cop. 1998, p. 5–12Compulsory
- Jarl, Maria; Rönnberg, Linda, Skolpolitik: från riksdagshus till klassrum, Tredje upplagan, Stockholm, Liber, [2019]Compulsory
- Lundgren, Ulf P., Att organisera omvärlden: en introduktion till läroplansteori, 2. [dvs. 4.] uppl., Stockholm, Utbildningsförl. på uppdrag av Gymnasieutredningen, 1989Compulsory
- Molin, Lena, Rum, frirum och moral: en studie av skolgeografins innehållsval, Uppsala, Department of Social and Economic Geography, Geography, Uppsala University, c 2006Compulsory
- Sjöström, Jesper; Tyson, Ruhi, Didaktik för lärande och bildning, Första upplagan, Stockholm, Liber, [2022]Compulsory
- Wahlström, Ninni, Läroplansteori och didaktik, Tredje upplagan, Malmö, Gleerups Utbildning AB, [2023]Compulsory
* Compulsory