Practice-Related Language Research
7.5 credits
Reading list, Master's level, 5NS214
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Blåsjö, Mona, "Att skriva avtal är att förutse problem": Medierad diskursanalys som metod för att studera bolagsjuristers textbruk, Part of: Sakprosa: Et Tidsskrift for Nordisk Sakprosaforskning, vol. 5, no. 2, 2013Compulsory
- God forskningssed, Reviderad utgåva, Stockholm, Vetenskapsrådet, 2017Compulsory
- Gustafsson, Anna W., Doctors´and interpreters´conversational styles in paediatric diabetes encounters: A case study of empowering language use, Part of: Communication & medicine., vol. 13, no. 2, 2016, p. 155–167Compulsory
- Hoffman, Mark E.; Anderson, Paul V.; Gustafsson, Magnus, Workplace scenarios to integrate communication skills and content: A case study, Part of: Proceedings of the 45th ACM technical symposium on Computer science education, ACM, p. 349–354Compulsory
- Jansson, Gunilla, Att uppfatta komplexiteten i konfliktfyllda situationer. En etnografisk metodansats i samtalsstudier i äldreomsorgen., Part of: Med språket som arbetsredskap: sju studier av kommunikation i vården, Huddinge, Södertörns högskola, 2012, p. 105–117Compulsory
- Karlsson, Anna-Malin, Forskare, pedagog eller konsult?: Reflektioner kring tillämpad praxisorienterad språkforskning., Part of: Språkinlärning, språkdidaktik och teknologi: rapport från ASLA:s höstsymposium i Lund, 8-9 november 2007 = Language learning, language teaching and technology: papers from the ASLA symposium in Lund, 8-9 November, 2007, Uppsala, ASLA, 2008, no. 21Compulsory
- Koshik, Irene; Okazawa, Hiromi, A conversation analytic study of actual and potential problems in communication in library chat, Part of: Journal of the American Society for Information Science and Technology: JASIST, vol. 63, no. 10, 2012, p. 2006–2019Compulsory
- Lillis, Theresa, Imagined, prescribed and actual text trajectories: The "problem" with case notes in contemporary social work, Part of: Text & talk: an interdisciplinary journal of language, discourse & communication studies, vol. 37, no. 4, 2017, p. 485–508Compulsory
- Meidell Sigsgaard, Anna-Vera, Making waves in teacher education: Scaffolding students' disciplinary understandings by 'doing' analysis, Part of: Building knowledge in higher education: enhancing teaching and learning with legitimation code theory, Abingdon, Oxon, Routledge, 2020Compulsory
- Nikolaidou, Zoe; Karlsson, Anna-Malin, Aktivitetsteori och textanalys. Exempel från äldrevården, Södertörns högskola, 2012Compulsory
- Nord, Andreas, Att revidera andras texter: Språkgranskning som en del av myndighetsskrivandet, Part of: Svenskans beskrivning: [SvB.] 31 Förhandlingar vid Trettioförsta sammankomsten för svenskans beskrivning, Umeå den 20-21 maj 2010, Umeå, Institutionen för språkstudier, Umeå universitet, cop. 2011, p. 252–262Compulsory
- Nord, Andreas, "De e du som e experten": Roller, normer och perspektiv i ett textsamtal mellan en språkvårdare och en skribent i myndighetsmiljö, Part of: Svenskans beskrivning: [SvB.] 32 Förhandlingar vid trettioandra sammankomsten för svenskans beskrivning, Karlstad den 13-14 oktober 2011, Karlstad, Institutionen för språk, litteratur och interkultur, Karlstads universitet, 2013, p. 222–233Compulsory
- Rahm, Henrik, Mottagaranpassning och delaktighet: Klarspråk 2.0, Part of: Delaktighetens praktik: det professionella samtalets villkor och möjligheter, 1. uppl., Malmö, Gleerup, 2012, p. 143–160Compulsory
- Roberts, Celia; Sarangi, Srikant, Hybridity in gatekeeping discourse: Issues of practical relevance for practitioners, Part of: Talk, work and institutional order: discourse in medical, mediation and management settings, Berlin, Mouton de Gruyter, 1999, p. 473–503Compulsory
- Rönn, Milda, "Det är inte förrän man gör det som man förstår": om kommunikativa hinder vid en teaterhögskola, Stockholm, Acta Universitatis Stockholmiensis, 2009Compulsory
- Shanahan, Timothy; Shanahan, Cynthia, Teaching disciplinary literacy to adolescents: Rethinking content-area literacy, Part of: Harvard educational review., vol. 78, no. 1, 2008, p. 40–59, 279Compulsory
- Skogmyr Marian, Klara; Henricson, Sofie; Nelson, Marie, Counselors' claims of insufficient knowledge in academic writing consultations, Part of: Scandinavian journal of educational research: a quarterly journal, publishing original papers from fields of study within the area of education, 2020Compulsory
- Svennevig, Jan, The agenda as resource for topic introduction in workplace meetings, Part of: Discourse studies: an interdisciplinary journal of text and talk, vol. 14, no. 1, 2021, p. 53–66Compulsory
- Söderlundh, Hedda, Myndighetens textproduktion: Skribenter och texter vid Försäkringskassan, Part of: Myndigheterna har ordet: om kommunikation i skrift, Stockholm, Norstedt, cop. 2012, p. 39–66Compulsory
* Compulsory