Introduction to Marketing and Organising

15 credits

Reading list, Bachelor's level, 2FE158

A revised version of the reading list is available.

Main group 1

  • Axelsson, Björn; Agndal, Henrik, Professionell marknadsföring, 4 uppl., Studentlitteratur AB, 2019Compulsory
  • Brunsson, Karin; Brunsson, Nils, Beslut, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2014Compulsory
  • Engwall, Lars, Fenomenet företagsekonomi - En introduktion till ämnet, Studentlitteratur AB, 2020Compulsory
  • Forssell, Anders; Ivarsson Westerberg, A., Organisation från grunden, Liber, 2007Compulsory
  • IMO - Urval av kapitel från av: Kotler, Philip, Armstrong, Gary, & Parment, Anders (2022) Marknadsföring: Teori och tillämpningar, (3:e utgåvan, Harlow: Pearson Education Ltd). Företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet.Compulsory
  • Relevanta artiklar, praktikfall och annan litteratur föreslagen och tillhandahållen av kurskollegiet, Företagsekonomiska institutionenCompulsory

* Compulsory

FOLLOW UPPSALA UNIVERSITY ON

facebook
instagram
twitter
youtube
linkedin