Media and Communication Studies A: Key Concepts in Media, Communication and Journalism
15 credits
Reading list, Bachelor's level, 2IV161
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Funcke, Nils, Att publicera: etik och juridik för journalister och publicister, Andra upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2019]Compulsory
- Griffin, Emory A.; Ledbetter, Andrew; Sparks, Glenn Grayson, A first look at communication theory, Eleventh edition., New York, McGraw Hill, 2022Compulsory
- Gardeström, Elin; Rehnberg, Hanna Sofia, Vad är journalistik?: En antologi av journalistiklärare på Södertörns högskola, 1, Huddinge, Södertörns högskola, 2020Compulsory
- Karlsson, Michael; Strömbäck, Jesper, Handbok i journalistikforskning, Andra upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2019]Compulsory
- Miller, Katherine, Organizational communication: approaches and processes, 7. edition, Stamford, CT, Wadsworth Cengage Learning, cop. 2015Compulsory
- Olsson, Tobias, Sociala medier: vetenskapliga perspektiv, Första upplagan, Malmö, Gleerups, 2017Compulsory
- Weibull, Lennart; Wadbring, Ingela, Det svenska medielandskapet - Traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens, 2 uppl., Liber, 2020Compulsory
- Bengtsson, Stina; Ericson, Staffan; Stiernstedt, Fredrik, Medievetenskapens idétraditioner, Upplaga 1, Lund, Studentlitteratur, [2020]Compulsory
* Compulsory