Swedish as a Second Language D
30 credits
Reading list, Master's level, 5NS220
Main group 1
- Andersson, Per-Yngve, Världen är alltid större än mina tankar: Diktläsning, litterär förståelse och känslomässig inlevelse utifrån ett skolperspektiv, Part of: Litteratur och läsning: litteraturdidaktikens nya möjligheter, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2015, p. 215–238Compulsory
- Bedömningsunderlag och kommentar till bedömningsunderlag för nationellt prov i svenska och svenska som andraspråk 3, Skolverket, 2015Compulsory
- Ekström, Linda; Appelgren, Alva, Läsförståelse och undervisning om lässtrategier, 2020Compulsory
- Feedback i skrivundervisningen, [Solna], Skolforskningsinstitutet, 2018Compulsory
- Ivanic, Roz, Discourses of writing and learning to write, Part of: Language and education: an international journal, vol. 18, no. 3, 2004, p. 220–245Compulsory
- Martinsson, Bengt-Göran, Litteratur i skola och samhälle, Upplaga 1, Lund, Studentlitteratur, [2018]Compulsory
- Nordenfors, Mikael, Elevernas texter: redskap för textanalys, textsamtal och bedömning, Upplaga 1:1, Lund, Studentlitteratur, [2017]Compulsory
- Nyström Höög, Catharina, Mot ökad diskursivitet?: Skrivutveckling speglad i provtexter från årskurs 5 och årskurs 9, Uppsala, Institutionen för nordiska språk, 2010Compulsory
- Ohlsson, Ann, Får man synas i texten?: en fallstudie om hur gymnasieelever skapar mening om vetenskaplig text, Stockholm, Institutionen för svenska och flerspråkighet, Stockholms universitet, [2023]Compulsory
- Roe, Astrid, Läsdidaktik: efter den första läsinlärningen, 1. uppl., Malmö, Gleerup, 2014Compulsory
- Tengberg, Michael, Samtalets möjligheter: om litteratursamtal och litteraturreception i skolan, Stockholm, Brutus Östlings bokförlag Symposion, 2011Compulsory
* Compulsory