Diversity and Learning for Teachers in Preschool Class and Primary School, Years 1-6
5 credits
Reading list, Master's level, 4PE094
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Brantefors, Lotta, Between culture and cultural heritage: curriculum historical preconditions, Part of: Pedagogy, culture and society., 2015, p. 17
- Edling, Silvia, Att vilja andra väl är inte alltid smärtfritt: - strävan att motverka kränkningar och förtryck i skolan, Studentlitteratur AB, 2012Compulsory
- Lenz Taguchi, Hillevi; Bodén, Linnea; Ohrlander, Kajsa, En rosa pedagogik: jämställdhetspedagogiska utmaningar, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2011Compulsory
- Edling, Christofer; Liljeros, Fredrik, Ett delat samhälle: makt, intersektionalitet och social skiktning, 1. uppl., Malmö, Liber, 2010Compulsory
- Hirdman, Yvonne, Genussystemet, Part of: Demokrati och makt i Sverige: Maktutredningens huvudrapport, Stockholm, Allmänna förl., 1990, p. 73–116Compulsory
- Kohli, Rita; Solórzano, Daniel G, Teachers, please learn our names!: racial microagressions and the K-12 classroom, Race Ethnicity and Education, Vol 15, No 4, pp. 441-462, 2012, 2012, http:/
/ www.academia.edu/ 192884/ Kohli_R._and_Solorzano_D._2012_Teachers_please_learn_our_names_Racial_Microagressions_and_the_K-12_Classroom._Race_Ethnicity_and_Education - Kumashiro, Kevin, Toward a theory of anti-oppressive education., Part of: Review of educational research, vol. 70, no. 1, 2000, p. 25–53Compulsory
- Bromseth, Janne; Darj, Frida, Normkritisk pedagogik: makt, lärande och strategier för förändring, Uppsala, Centrum för genusvetenskap, Uppsala universitet, 2010Compulsory
- Skola i normer, Malmö, Gleerup, 2008Compulsory
* Compulsory