Business Development and Entrepreneurship
30 credits
Reading list, Master's level, 1TE674
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Kotler, Philip, A framework for marketing management, 3. ed., Upper Saddle River, N.J., Prentice Hall, 2007
- Lekvall, Per; Wahlbin, Clas, Information för marknadsföringsbeslut, 4., [omarb.] uppl., Göteborg, IHM förl., 2001
- Lönnqvist, Rune, Resultat, kapital och kassaflöde. Övningsbok: med EU-BAS 97., 4. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2002
- Lönnqvist, Rune, Årsredovisning i aktiebolag och koncerner, 4., uppdaterad. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2006
- Micklethwait, John, The company: a short history of a revolutionary idea, New York, Modern Library, 2003
- Moore, Geoffrey A., Crossing the chasm: marketing and selling high-tech products to mainstream customers, Rev. ed., New York, HarperBusiness, cop. 1999
- Smith, Dag, Resultat, kapital och kassaflöde., 3., [utök.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2002
Main group 2
- Alfredeén, Uno, Konsten att bygga framgångsrika företag: praktika för entreprenörer, Stockholm, Alfredeen Malmström förl. [i samarbete med Nordea], 2001
Syllabus
- Syllabus valid from Autumn 2022, version 2
- Syllabus valid from Autumn 2022, version 1
- Syllabus valid from Autumn 2021
- Syllabus valid from Autumn 2020
- Syllabus valid from Autumn 2019
- Syllabus valid from Spring 2017
- Syllabus valid from Spring 2016
- Syllabus valid from Autumn 2013
- Syllabus valid from Autumn 2011