Maria Fredriksson
Universitetslektor vid Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Kvalitetsteknik
- Telefon:
- 018-471 83 77, 0498-10 83 77
- Mobiltelefon:
- 070-167 99 08
- E-post:
- maria.fredriksson@angstrom.uu.se
- Besöksadress:
- Campus Gotland, Cramérgatan 3
621 57 Visby - Postadress:
- Uppsala universitet, Campus Gotland
621 67 Visby
Kort presentation
Universitetslektor i kvalitetsteknik, med forskning som inriktar sig på hur arbetssätt och verktyg från kvalitetstekniken används inom olika typer av organisationer, t ex icke-vinstdrivande, temporära och offentliga. Forskningen inriktar sig också på hur arbetssätt och verktyg från kvalitetstekniken används i mellan-organisatoriskt samverkansarbete.

Publikationer
Senaste publikationer
The impact of the Lean Principle Respect for People – A Case Study of a Swedish Supermarket
2022
Stakeholders’ Perspective in Sustainable Tourism: A Swedish Case Study
Ingår i Key Challenges and Opportunities for Quality, Sustainability and Innovation in the FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION, s. 449-465, World Scientific, 2021
Ingår i Key Challenges and Opportunities for Quality, Sustainability and Innovation in the Fourth Industrial Revolution, s. 377-392, World Scientific, 2021
2019
2019
Alla publikationer
Artiklar i tidskrift
The impact of the Lean Principle Respect for People – A Case Study of a Swedish Supermarket
2022
Making sense of quality philosophies
Ingår i Total Quality Management and Business Excellence, s. 1452-1465, 2018
Organizational change as a student project
Ingår i International Journal of Quality and Service Sciences, s. 428-437, 2016
Organizational change as student project
Ingår i International Journal of Quality and Service Sciences, s. 428-437, 2016
Dataset
Doktorsavhandlingar, sammanläggning
Kapitel i böcker, delar av antologi
Stakeholders’ Perspective in Sustainable Tourism: A Swedish Case Study
Ingår i Key Challenges and Opportunities for Quality, Sustainability and Innovation in the FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION, s. 449-465, World Scientific, 2021
Ingår i Key Challenges and Opportunities for Quality, Sustainability and Innovation in the Fourth Industrial Revolution, s. 377-392, World Scientific, 2021
Konferensbidrag
2019
Ingår i the 21st QMOD Conference on Quality and Service Sciences ICQSS, Cardiff, Wales, UK, 22 – 24 August, 2018. The paper was published in the conference proceedings., s. 344-352, 2018
Coaching in Higher Education: A generic training model to prevent stress
Ingår i the 21st QMOD Conference on Quality and Service Sciences ICQSS, Cardiff, Wales, UK 2018, s. 164-175, 2018
- Ladda ner fulltext (pdf) av Coaching in Higher Education: A generic training model to prevent stress
Stakeholders’ Perspective in Sustainable Tourism –: A Swedish Case Study
Ingår i 20th QMOD Conference on Quality and Service Sciences ICQSS, Elsinore, Denmark, 5 – 7 August, 2017. The paper was published in the conference proceedings., 2017
Flipped Classroom med gamification som stöd för studentaktiverande undervisningsform
2017
Learning Sustainability in Organizational Context.
Ingår i the 19th International QMOD Conference for Quality and Service Sciences, Rome, Italy, 21 – 23 September, 2016. The paper was published in the conference proceedings, pp. ISBN 978-91-7623-086-2., 2016