Jukka Hohenthal
Universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen; Professorer, lärare, forskare
- Telefon:
- 018-471 15 19
- E-post:
- Jukka.Hohenthal@fek.uu.se
- Besöksadress:
- Ekonomikum
Kyrkogårdsgatan 10, ingång C
751 20 UPPSALA - Postadress:
- Box 513
751 20 UPPSALA
- Akademiska meriter:
- ED, docent, excellent lärare

Publikationer
Senaste publikationer
Big data marketing: Context and Affordances
Ingår i The SAGE Handbook of Digital Marketing, s. 68-80, Sage Publications, 2022
Searching for big data: How incumbents explore a possible adoption of big data technologies
Ingår i Scandinavian Journal of Management, s. 129-140, 2018
Kunskapsbaserad marknadsföring
Studentlitteratur AB, 2016
MOOCs - Massive Open Online Courses
Ingår i Mercury Magazine, s. 52-59, 2014
Network knowledge and business-relationship value in the foreign market
Ingår i International Business Review, s. 4-19, 2014
Alla publikationer
Artiklar i tidskrift
Searching for big data: How incumbents explore a possible adoption of big data technologies
Ingår i Scandinavian Journal of Management, s. 129-140, 2018
MOOCs - Massive Open Online Courses
Ingår i Mercury Magazine, s. 52-59, 2014
Network knowledge and business-relationship value in the foreign market
Ingår i International Business Review, s. 4-19, 2014
Ingår i Mercury Magazine, s. 24-25, 2014
Consultants at Work: Insight Into the Consulting Industry
Ingår i Mercury Magazine, s. 28-37, 2013
The Democratization of Market Communication
Ingår i Mercury Magazine, s. 42-45, 2012
Integrating qualitative and quantitative methods in research on international entrepreneurship
Ingår i Journal of International Entrepreneurship, s. 175-190, 2006
SME export channel choice in international markets
Ingår i Advances in International Marketing, s. 1-22, 2005
Ingår i Int. J. Entrepreneurship and Small Business, s. 100-120, 2004
Market Discovery and the International Expansion of the Firm
Ingår i International Business Review, s. 659-672, 2003
Böcker
Kunskapsbaserad marknadsföring
Studentlitteratur AB, 2016
Doktorsavhandlingar, sammanläggning
Kapitel i böcker, delar av antologi
Big data marketing: Context and Affordances
Ingår i The SAGE Handbook of Digital Marketing, s. 68-80, Sage Publications, 2022
Ingår i Marknadsföring, s. 23-35, Studentlitteratur, 2013
Ingår i Att undervisa med vetenskaplig förankring - i praktiken!, s. 172-183, Avdelningen för universitetspedagogisk utveckling, 2010
Sociala media - en möjlighet till studieintegration av internetgenerationen?
Ingår i Att undervisa med vetenskaplig förankring - i praktiken!, s. 68-80, Avdelningen för universitetspedagogisk utveckling, 2010
The internationalization processes of the firm: a new research agenda
Ingår i Research on Knowledge, Innovation and Internationalization, s. 3-20, Emerald, 2009
The international processes of the firm: a new research agenda
Ingår i Research and knowledge, Innovation and internationalization, s. 3-20, Emerald Group Publishing Limited, 2009
Ingår i Knowledge Management: Theory and Application in a Twenty-First Century Context, Heidelberg Press, Heidelberg,, 2007
Managing interdependent business relationships in SME internationalization
Ingår i Business Networks and International Marketing, s. 209-222, Doo Yang Publishing, Seoul, 2006
Ingår i Managing Opportunity Development in Business Networks, s. 146-163, Palgrave Macmillan, 2005
Ingår i Managing opportunity development in business networks, Palgrave Macmillan, Basingstoke, 2005
Vad vet vi egentligen om företagsetableringar i de nya marknadsekonomierna kring Östersjön?
Ingår i Östersjömiljard 2, s. 131-169, Statskontoret, 2004
Changing the organisational memory – a study of SME internationalisation
Ingår i Learning in the Internationalisation process of Firms, s. 142-156, Edvard Elgar Publishing, Cheltenham, 2003
Collaborative Experience in Internationalising Firms
Ingår i Learning in the Internationalisation process of Firms, s. 56-76, Edvard Elgar Publishing, Cheltenham, 2003
Changing the Organisational Memory in Swedish SMEs Through New International Business Relationships
Ingår i Learning in the Internationalisation Process of Firms, s. 142-156, Edward Elgar, Cheltenham, 2002
A Model of Learning in International Business Networks,
Ingår i Organisationslernen -institutionelle und kulturelle Dimensionen, s. 337-353, Ed Sigma, Berlin, 1999
Konferensbidrag
The scientification of marketing
Ingår i 22nd Nordic Academy of management conference, 2013
You trust what you know Word-of-mouth and interactive marketing in services
Ingår i 22nd Nordic Academy of Management, 2013
Use of Social Media in Marketing Educational Services
Ingår i Innovative Service Perspectives, 2012
Towards the development of knowledge-based marketing: how the new market space reshapes marketing
2011
The internationalization processes of the firm: A new research agenda
2008
The Internationalization Processes of the Firm: A New Research Agenda
2008
Experience and growth expectations in the internationalization process of SME’s
Ingår i EMAC, 2006
The role of experience in creating profitable operations in eastern and central europe
Ingår i EIBA 2003, 2003
Market discovery and the international expansion of the firm
Ingår i EIBA 2003, 2003
Understanding decisions: giving meaning to choices in SME internationalization
Ingår i 28th EIBA conference 2002, 2002
Ingår i Research into entrepreneurship, 1999