Geir Gunnlaugsson
Pedagogisk utvecklare vid Universitetsförvaltningen; Avdelningen för kvalitetsutveckling; Enheten för universitetspedagogik
- Telefon:
- 018-471 15 18
- Mobiltelefon:
- 070-425 00 72
- E-post:
- geir.gunnlaugsson@uu.se
- Besöksadress:
- Dag Hammarskjöldsväg 7
75237 Uppsala - Postadress:
- Box 256
75105 Uppsala
Nyckelord
- internationalisering
- internationalisation
- pedagogisk utveckling
- e-lärande
- pedagogiskt ledarskap
- case-metodik
- internationella klassrummet
- educational development
- e-learning
- educational leadership
- case methodology
- the international classroom
- u4
- curriculum design

Publikationer
Urval av publikationer
s. 1-18, 2008
Product Development as a Co-Operative Process: The Case of the ICA Bank Customer Card
2006
1998
Senaste publikationer
360 degrees of SoTL at Uppsala University
Ingår i Inaugural European Conference on the Scholarship of Teaching and Learning, s. 35, 2015
Enheten för kvalitetsutveckling och universitetspedagogik (KUUP), Uppsala universitet, 2014
Länkning Uppsala – Balkan; universitetspedagogiskt utvecklingsarbete i tre länder på Balkan
Ingår i NU2014, 2014
Advancing SoTL Bit by Bit: 360 Pedagogic Projects in 18 Months at Uppsala University
Ingår i ICED 2014, 2014
The King Baudouin Foundation, 2014
Alla publikationer
Böcker
The King Baudouin Foundation, 2014
Konferensbidrag
360 degrees of SoTL at Uppsala University
Ingår i Inaugural European Conference on the Scholarship of Teaching and Learning, s. 35, 2015
Länkning Uppsala – Balkan; universitetspedagogiskt utvecklingsarbete i tre länder på Balkan
Ingår i NU2014, 2014
Advancing SoTL Bit by Bit: 360 Pedagogic Projects in 18 Months at Uppsala University
Ingår i ICED 2014, 2014
How to Prepare Co-ordinators and Lecturers for Increasingly International Programs?
Ingår i ICED 2014, 2014
s. 1-18, 2008
Product Development as a Co-Operative Process: The Case of the ICA Bank Customer Card
2006
Proceedings (redaktörskap)
Samlingsverk (redaktörskap)
Enheten för kvalitetsutveckling och universitetspedagogik (KUUP), Uppsala universitet, 2014