Personanpassad inlärningsteknik för att skapa rättvis tillgång och inkluderande utbildning för barn med särskilda utbildningsbehov och funktionsnedsättningar
Carin Andrews, postdoktor vid SWEDESD, har bidragit till en deltagande expertutvärdering av en interaktiv personlig inlärningsteknik för att informera om rättvis tillgång och inkluderande utbildning för barn med särskilda utbildningsbehov och funktionsnedsättningar.
– Jag är mycket glad över att få bidra som en av expertgranskarna till detta viktiga projekt om hur utbildningsteknik kan anpassas för barn med särskilda utbildningsbehov och funktionsnedsättningar (SEND). Onetab och Onecourse har introducerats i flera hög-, medel- och låginkomstländer och håller för närvarande på att skalas upp nationellt, till alla statliga grundskolor, i Malawi. Den deltagande formativa utvärderingen som presenteras i denna artikel syftade till att främja tillgången till utbildningsteknik för barn med SEND, i enlighet med 2030-målet för hållbar utveckling om rättvis tillgång och inkluderande utbildning för alla, förklarar Carin.
Läs hela artikeln här (på engelska): Formative Evaluation of an Interactive Personalised Learning Technology to Inform Equitable Access and Inclusive Education for Children with Special Educational Needs and Disabilities