Publications
Part of Internationalization in Higher Education and Research: Perspectives, Obstacles and Alternatives, Springer, 2024
The World-Class Ordination: A Field Theory Approach to the Study of Global University Rankings
2024
En studie av skillnader i social reproduktion mellan kommuner med och utan fristående skolor
2024
2024
Part of Journal of ethnic and migration studies, 2024
Part of British Journal of Sociology, 2024
2024
Part of Sociology of Health and Illness, p. 1-31, 2024
2024
The Dropout Phenomenon: Students' Strategies in Low Throughput Programs
2024
Publiceringar inom Fakulteten för utbildningsvetenskaper: En kartläggning av åren 2018–2023
2024
Nordic Academic Press, 2024
2024
2024
2024
Part of Journal of Northern Studies, p. 95-98, 2024
- DOI for Marianne Vasara-Aaltonen, Learning Law and Travelling Europe. Study Journeys and the Developing Swedish Legal Profession, c. 1630–1800, Leiden & Boston: Brill 2018, ISBN 9789004431652, 427 pp.
- Download full text (pdf) of Marianne Vasara-Aaltonen, Learning Law and Travelling Europe. Study Journeys and the Developing Swedish Legal Profession, c. 1630–1800, Leiden & Boston: Brill 2018, ISBN 9789004431652, 427 pp.
Part of Education Inquiry, p. 104-125, 2024
Förskolans expansion och marknadisering
Studentlitteratur AB, 2024
Social bakgrund och kvalitet i svensk förskola
Part of Förskolans expansion och marknadisering, p. 99-126, Studentlitteratur AB, 2024
2024
Förskola, boende och segregation
Part of Förskolans expansion och marknadisering, p. 127-154, Studentlitteratur AB, 2024
Kunskapens makt: En kamp för vetenskapens värde av och för kvinnor runt sekelskiftet
2024
Part of Secular Schooling in the Long Twentieth Century?, p. 109-129, De Gruyter Oldenbourg, 2024
Part of AERA Open, p. 1-17, 2024
2024
(Dis)Integrating Families: Refugees’ social histories and their encounters with education in Sweden
2024
Part of Population, Space and Place, 2024
Bounded Ideality: On the Limits of Normative Epistemology
Part of Social Epistemology, 2024
The Contemporary Resarch University: Freedom and Force
Part of Social Epistemology, p. 5-12, 2024
Part of Intellectual leadership, higher education and precarious times, Bloomsbury Academic, 2024
Back to the university’s future: The second coming of Humboldt”,
Part of Educational Philosophy and Theory, p. 1-5, 2024
Recension av Åsa Wikforss Filosofiska grundlägganden i en grumlig tid (Fri Tanke 2023)
Part of Filosofisk Tidskrift, 2024
"Post-Christian Perspectives in Swedish Upper Secondary School Textbooks 1990-2018"
Part of Secular Schooling in The Long Twentieth Century?, p. 151-173, De Gruyter Oldenburg, 2024
Ökad kontroll och ökad byråkratisering: Interna effekter på lärosätena
2024
AI and the future of humanity: ChatGPT-4, philosophy and education - Critical responses
Part of Educational Philosophy and Theory, p. 828-862, 2024
Part of Educational Secularization within Europe and Beyond, p. 215-236, De Gruyter Oldenbourg, 2024
Högtutbildade föräldrar och föräldrakooperativ
Part of Förskolans expansion och marknadisering, Studentlitteratur AB, 2024
Parental information work and wage work capacity in families with children with autism and ADHD
2023
2023
2023
2023
Part of QRM 2023 Conference Program, p. 20-20, 2023
The First Women PhDs’ and Their Feminist Scientific Movement in Sweden, 1880-1950
Part of Ingår i panelen: "A room of one’s own". Presenteras i Sonderborg, Danmark.Arrangör: forskningsprojeket ”Women’s University", vid Aarhus universitet., 2023
Vetenskaplig bildning för kvinnor: De första disputerade kvinnornas vetenskapsrörelse, 1880–1950
Part of Ingick i panelen: Barn, ungdomar och kunskap, på Svenska historikermötet 14-16 juni 2023., 2023
En teoretisk anomali? Nytt ljus på intellektuella kvinnor under 1900-talets första hälft i Sverige
Part of Ny utbildningshistorisk forskning II, p. 95-114, Uppsala Studies of History and Education, 2023
Part of Ny utbildningshistorisk forskning II, p. 115-136, Uppsala Studies of History and Education, 2023
Part of Vägval i skolans historia, 2023
Part of Emotions and Society, p. 1-18, 2023
2023
2023
A mapping of the funding and output of WASP‐HS
2023
“Philosophy is not Politics. A Review of Susan Neiman’s Left is not Woke
Part of Social Epistemology, p. 28-35, 2023
Part of European Sociological Review, p. 677-691, 2023
Part of Sociologie, p. 223-240, 2023
Vad vi kan lära oss av de första kvinnorna i akademin
Part of Tidningen Curie, 2023
Skolans marknadisering: Några reflektioner över de senaste tre decennierna
Part of Vägval i skolans historia, 2023
Twitter and the aphoristic (re)turn in thought, knowledge and education
Part of Educational Philosophy and Theory, p. 1436-1449, 2023
Behind the ivory façade: Capitalism, the post-truth condition, and epistemic authority
Part of Research Handbook on the Transformation of Higher Education, p. 38-49, Edward Elgar Publishing, 2023
Part of Handbook of the Anthropocene, p. 1499-1505, Springer, 2023
Upplevelseindustrin: Om identitet, erfarenhet och intersektionalitet
Part of Hålla huvudet kallt, Daidalos, 2023
Part of Hålla huvudet kallt, p. 247-272, Daidalos, 2023
The Decollegialization of Higher Education Institutions in Sweden
Part of Nordic Journal of Studies in Educational Policy, p. 126-143, 2023
The immobility of the mobile teacher: how teachers change jobs in a segregated local school-market
Part of Scandinavian Journal of Educational Research, p. 1013-1026, 2023
2023
Waldorfpedagogikens vara eller inte vara i dagens Sverige
Part of Folkvett, p. 19-30, 2023
2023
Higher Education as a Road to Somewhere
Part of Theology and the University, Routledge, 2023
Christianity and Morality for the Nordic Nation: – the Circulation of Knowledge in Times of Crisis
2023
2022
2022
Children with diagnoses: Swedish mothers’ educational strategies
2022
2022
2022
Avkollegialiseringen av svenska lärosäten: En analys av statliga universitet och högskolor
Part of Statsvetenskaplig Tidskrift, p. 157-209, 2022
Svenska lärosäten: organisering, finansiering, positionering
Part of Statsvetenskaplig Tidskrift, p. 5-18, 2022
Lärosätenas interna organisation: Kollegialitet, demokrati och linjestyrning
Part of Statsvetenskaplig Tidskrift, p. 19-67, 2022
Part of Utbildningens fostrande funktioner, p. 113-143, Uppsala Studies of History and Education, 2022
Lärda kvinnors syn på vetenskaplig bildning och fostran för flickor, ca. 1880–1960
Part of Nordic Educational History Conference 25-27 May 2022 in Aalborg, Denmark, 2022
Folkhemmets styvbarn: Humanioras legitimitet i svensk kunskapspolitik 1935–1980
Part of Nordic Journal of Educational History, 2022
”Föräldrars val av förskola bidrar till ökad segregation”
Part of Dagens Nyheter., p. 5-5, 2022
Public intellectuals in the age of viral modernity: An EPAT collective writing project
Part of Educational Philosophy and Theory, p. 783-798, 2022
Part of 30:e Nordiska historikermötet vid Göteborgs universitet med tema "Globalt och lokalt", 2022
Genomströmning och avhopp på ämneslärarprogrammen vid Uppsala universitet: Statistisk analys
2022
Varför måste vi ännu driva kvinnofrågan i akademin?
Part of Tidningen Curie, 2022
Vetenskaplig kunskap som njutbar och skarp läsning
Part of Tidningen Curie, 2022
Part of Vägval i skolans historia: Tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2022
Part of Histories of Educational Technologies, 2022
Intellektuella kvinnors syn på vetenskaplig bildning för kvinnor, 1900-talets första hälft
2022
Carl Johan Förbundets Handlingar 2013-2021
Carl Johans Förbundet, 2022
Konsten att balansera kreativitet och tradition
Part of Tidningen Curie, 2022
Medice, Cura te Ipsum: On Hyperbole, Hubris and Hypocrisy in Public Discourse
Part of Educational Philosophy and Theory, 2022
Mitt digitala kollegium under pandemin
Part of Tidningen Curie, 2022
Part of Statsvetenskaplig Tidskrift, p. 211-259, 2022
2022
Demokratins villkor eller villkorad demokrati? Värdegrund som teknokratiskt styrmedel
Part of Skör Demokrati, Fri tanke, 2022
Behind the ivory façade: Capitalism, the post-truth condition, and epistemic authority
Part of Research Handbook on the Transformation of Higher Education, Edward Elgar Publishing, 2022
Covid-19 och universitetet: Lärares och studenters erfarenheter
2022
2022
Autonomy for Whom? Governance of What? The Rationality of Academic Freedom
Part of Academic Freedom in the European Context, p. 117-148, Palgrave Macmillan, 2022
Därför bör vi inte ge läxor till de yngsta
Part of Läraren, 2022