CyberRiskLab: Inget att dölja? Del 2
- Datum
- 7 maj 2026, kl. 12.00–13.30
- Plats
- Ångströmlaboratoriet, rum 106285 (hus 10, plan 6)
- Typ
- Workshop
- Webbsida
- https://www.uu.se/institution/informationsteknologi/forskning/cybersakerhet/cyberrisklab
- Arrangör
- Institutionen för informationsteknologi
- Kontaktperson
- Anke Stüber
Vem bryr sig om webbspårning och massövervakning? Vi har ju inget att dölja, eller hur?
I mars började vi titta på dokumentären "Nothing to Hide" från 2017, gjord av det fransk-tyska kollektivet DeepDocs. Filmen tar upp frågan om massövervakning och hur den accepteras av befolkningen. Tack vare den livliga diskussionen mellan deltagarna hann vi bara se första halvan av dokumentären. Den här veckan kommer vi att titta på och diskutera andra halvan, med start från kapitel IV (47:10). Du är välkommen att delta även om du inte har sett första delen. Om du vill titta på den själv finns filmen tillgänglig online.
Eventet är öppet för alla, ingen anmälan krävs. Ta gärna med en vän!