Artificiell intelligens för spelprogrammering 2

7,5 hp

Kurs, Grundnivå, 5SD810

Fäll ut informationen nedan för att läsa mer om anmälan och behörighet.

Studieort
Flexibel
Studietakt
50 %
Undervisningsform
Distans
Antal obligatoriska träffar på campus
0
Antal frivilliga träffar på campus
0
Undervisningstid
Blandad
Studieperiod
11 november 2024–19 januari 2025
Undervisningsspråk
Engelska
Behörighet

7,5 hp i programmering med C++

Urval

Högskolepoäng (max 165 hp)

Avgifter

Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Sista anmälningsdag
15 april 2024
Anmälningskod
UU-54828

För dig som är antagen eller reserv

Registreringsperiod
14 oktober 2024–3 november 2024
Institutionens information om registrering

Studieort
Flexibel
Studietakt
50 %
Undervisningsform
Distans
Antal obligatoriska träffar på campus
0
Antal frivilliga träffar på campus
0
Undervisningstid
Blandad
Studieperiod
11 november 2024–19 januari 2025
Undervisningsspråk
Engelska
Behörighet

7,5 hp i programmering med C++

För dig som är antagen eller reserv

Registreringsperiod
14 oktober 2024–3 november 2024
Institutionens information om registrering

Fäll ut informationen nedan för att läsa mer om anmälan och behörighet.

Studieort
Flexibel
Studietakt
50 %
Undervisningsform
Distans
Antal obligatoriska träffar på campus
0
Antal frivilliga träffar på campus
0
Undervisningstid
Blandad
Studieperiod
10 november 2025–18 januari 2026
Undervisningsspråk
Engelska
Behörighet

7,5 hp i programmering med C++

Urval

Högskolepoäng (max 165 hp)

Avgifter

Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.

Sista anmälningsdag
15 april 2025
Anmälningskod
UU-54828

För dig som är antagen eller reserv

Registreringsperiod
13 oktober 2025–3 november 2025
Institutionens information om registrering

Studieort
Flexibel
Studietakt
50 %
Undervisningsform
Distans
Antal obligatoriska träffar på campus
0
Antal frivilliga träffar på campus
0
Undervisningstid
Blandad
Studieperiod
10 november 2025–18 januari 2026
Undervisningsspråk
Engelska
Behörighet

7,5 hp i programmering med C++

För dig som är antagen eller reserv

Registreringsperiod
13 oktober 2025–3 november 2025
Institutionens information om registrering

Om kursen

Denna kurs fokuserar på utveckling av programvara för artificiell intelligens (AI) i datorspel med tonvikt på strategiska spel. I kursen behandlas utveckling av AI för spel med perfekt information (till exempel schack, Othello och AlphaGo) och spel utan perfekt information (till exempel kort- och tärningsspel), inklusive simultana spel och klassiska spelteoretiska koncept såsom Nash-jämvikt.

Programmeringsspråket är C++. Under handledning kommer du att utföra ett relativt fritt valt AI-projekt individuellt eller i grupp.

Distanskursens upplägg: Kursen ges som internetbaserad distanskurs utan fysiska träffar. För att följa kursen behöver du ha tillgång till en dator med internetuppkoppling och kompilator för C++.

Kontakt

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

Uppsala universitet på facebook
Uppsala universitet på Instagram
Uppsala universitet på Youtube
Uppsala universitet på Linkedin