Produktutveckling för spel
Kurs, Grundnivå, 5SD952
Fäll ut informationen nedan för att läsa mer om anmälan och behörighet.
Hösten 2025
Hösten 2025,
Visby, 50 %, Campus, Engelska
Ges endast inom program
- Studieort
- Visby
- Studietakt
- 50 %
- Undervisningsform
- Campus
- Undervisningstid
- Dag
- Studieperiod
- 1 september 2025–18 januari 2026
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
Projektledning med agila metoder, 7,5 hp
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2025
- Anmälningskod
- UU-54833
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 24 juli 2025–1 september 2025
- Institutionens information om registrering
Om kursen
Kursen baseras på en resultatbaserad produktutvecklingsprocess som syftar till att möta ett behov av att "fixa ett jobb för en kund/publik/spelare".
Du presenteras för en iterativ process eller "looping"-process av produktutveckling. Processen är utvecklad för designtänkande, och du kommer att använda dig av den praktiskt genom grupparbete, i kombination med individuellt teoretiskt arbete, för att fördjupa din kunskap om produktutveckling samtidigt som du utvecklar en produkt/spelkoncept som riktar sig till en specifik publik.
Förbered dig för en "hands on"-upplevelse som kommer att utgå från behovet hos en målgrupp eller arbetsgrupp på Gotland till en innovativ lösning (omsättningsbar produkt) som kan användas och implementeras i någon eller några av de olika verksamheter (privata eller offentliga organisationer/företag) som du kommer att interagera med under kursens gång.
Kontakt
- Studievägledare Stephanie Noroozy
- gamedesign@speldesign.uu.se
- Studieadministration: frågor om registrering, återbud, avbrott m.m.
- studieadministration-cg@uu.se